Held i uheld…

Det er lørdag. Inde i soveværelset ligger vagthavende radiolog. Nedlagt af migræne og underlagt mørklægning og kolde klude. Og her sidder så aftenvagten. Som ikke rigtigt kan være aftenvagt på distancen. Så derfor må undsige sig vagten og i stedet tage sig af børn og migrænemand. Altså jeg ville faktisk gerne have været på arbejde. Har jo været halvt hjemmegående i et par uger i henhold til radiologens udenbys kurser. Men når det nu skal være- så er det jo lørdag. Og i min sofa sidder tre yndlingsunger.Vi ser Olsenbanden. Og hygger os. Og når jeg kigger på dem, sådan bare helt diskret, så bliver jeg lykkelig indeni! Og udenpå. Og når jeg fortæller dem det, griner de ad mig og siger, at det siger jeg altid. Pyt. Gentagelser er ikke det værste i den sammenhæng…

2 kommentarer on “Held i uheld…”

  1. Din svigermor siger:

    Oh no !!!! Stakkels dig.
    Hørte lige David Bailey´s sange i min bil og kom til at tænke på dig da han sang: “There`s always a place for phothographs and flowers, in the middle of our darkest days. “

  2. Carportognoia siger:

    Man kan ikke få tit nok at vide, at man gør sin mor lykkelig af bare at være og sidde og se Olsen Banden… eller noget. Det lyder dejligt! Og godt du fortæller dem det.


Skriv et svar

