Den dag

Den dag. For netop et år siden. Hvor telefonen ringede hos mor og far. Fordi du var kommet tilbage fra havet, lillebror. Den dag. Da blev det ægte. Svært ægte. Fordi den lille hemmelige drøm døde. Den lille utopi forsvandt. Og sorgen var stadig stor. Men lettelsen var der også. Den svære, vanvittige lettelse. Over at du kom. Hjem. Jeg græder over det. Over tanken om dagen. Over tanken om dig. Livet uden dig.

Alle disse dage. Der er ikke bare én dag, der skal overleves. Der er så mange. Fordi alting var så skørt og forfærdeligt, da du rejste. Jeg er klemt sammen af den smerte og erindringen om den idag. Og når jeg har grædt færdig, tørret mine tårer og siddet længe nok med dit billede i hånden, så går jeg ud i gården og plukker den største af solsikkerne og tager med ind til dig.

Som tegn på at Guds sol skinner på dig, lillebror.

Absent from the body is to be present with the Lord. Jeg tænker på det hver eneste dag… Det er sådan, det er for dig. Det ved jeg!

One Comment on “Den dag”

  1. Lili Ruby siger:

    Åhhh øv – er lige det jeg kan komme i tanker at skrive.. ikke særlig intelligent… øv at jeg ikke lige havde tænkt og husket dagen igår sammen med dig.. sorry… af hjertet – sorry – og så TAK fordi du igen deler – og at du gør det på sådan en smuk og værdig måde… det er en stor ting du deler – og det er så flot den måde du deler og giver os tillid .

    Jeg sender dig en stor varm krammer – og en ekstra én fordi du ovenikøbet er alene hjemme med alle dine tårer …

    KNNUUUUUSSSS


Skriv et svar

