Frøken Uldhår og mig…

Nogen er færdige med nattevagt. Nogen er bare færdige med mandag morgener. Det er mig, den første. Frøken Uldhår er den anden. Total nedsmeltning, da jeg kom ind ad døren efter endt vagt. Ikke på vilkår, om damen ville i børnehave. Eller have tøj på. Eller spise morgenmad. Eller noget som helst på en mandag morgen.

Jeg var for træt og for travl med skolebørnenes afgang og aflevering til at tage en skriger med damen. Gad ærlig talt ikke. For træt, siger jeg dig. Nu sidder jeg her. Med mørt hoved og Uldhårsdame på siden. Sigurds Bjørnetime kører på fuld knald, og jeg har bare mest knald i låget, når dagen engang er gået.

Damen har onduleret sin madpakke. Og et æble. Og knækbrød. Og en flaske vand. Og har ikke tænkt sig at fjerne sig fra Sigurd og Co lige nu. Jeg tror måske bare, jeg skrider. Ind under dynen for en kort bemærkning. Barnet har lovet at lege stille. Det gør hun sådan set også. Har bare ikke fattet, at uanset hvad, så vågner man af at blive spythvisket i øret, når hun bare liiige skal spørge musestille om hun godt må tage et til æble. Eller et sugerør. Eller om hun må kravle op på bordet for at nå tusserne. Den slags. Der er plads til forbedring. Kan man måske nøjes med at mumle for sig selv, når man ør og fortumlet prøver at gemme hovedet under puden, og håbe, at man ikke bliver opdaget…

Frøken Uldhår og mig. På en flad mandag. Det er vel i virkeligheden ok!

Skriv et svar

