Fantastiske pigebarn

Vores fine pige, vores elskling Pauline. Nu 9 år stor. Slet ikke lille og nuttet på tumlingmåden længere. Bare stor og skøn. Med store tanker, kæmpe følelser, meninger og fantastiskhed. Da d. 27. august oprandt med tordenbrag og lynild, tændte vi stearinlyset og sang dagen ind for barnet. Som smilede bredt og nød sin dag. Som blev god. Og varm indeni, våd udenpå. Fyldt af gode gæster i hus og hjerte. Kram og knus og gode ønsker. Dejlige gaver, store smil og kærlighed i stænger.

Jeg stirrer hver eneste gang, det bliver et barns fødselsdag, en lille smule ind i væggen og undres. Glædes. Mindes. Første gang. Den helt særlige gave, jeg fik lov at få, da jeg fik lov at bære mine børn under hjertet og bringe dem til verden. Den allerførste fødselsdag. Det kæmpe brag af et under, der skete i det øjeblik, de trak deres vejr og skreg på liv og kærlighed.

Det er stadig et under. Hver eneste dag. Muligvis har jeg vænnet mig til at have undere i min nærhed hver eneste dag. Men jeg ved, at jeg er den heldigste i verden. Tillykke, min Pauline. Jeg elsker dig.

2 kommentarer on “Fantastiske pigebarn”

  1. hanne siger:

    Tillykke med et af dine hverdagsundere. Hun er skøn.
    H

  2. Kirsten siger:

    Ja man undres konstant over at de bliver ældre og derved mere “mennesker” med der dertil hører. Tillykke med hende, hun ser dejlig ud!


Skriv et svar

