Come nu on

Jeg er totalt i overspringsgear. Jeg overspringer fra arbejdsdagen i gården. Har vigtigere ting at lave. Som at arbejde lidt på matriklens overlevelse. For eksempel. Og andre ting. Noget med noget, som jeg skal have skrevet færdigt. Men som jeg ikke lige er færdig med alligevel. Noget med noget vasketøj. Handle ind. Ordne. Udefinerbart ordning. Men alligevel.

Har indtil nu tømt og fjernet en reol. I soveværelset. Fyldt en halv sort sæk med skrald. Fra soveværelset. Spist to arvede samosaer, fordi ungerne syntes de var for stærke. Og jeg ikke syntes, jeg kunne være bekendt at crashe frokostbordet hos de rent faktisk arbejdende naboer. Drukket en glemt øl fra køleskabet, fordi jeg heller ikke ville tage en fra de arbejdende. Jeg har også snakket i telefon. Og opdaget, at min tørretumbler muligvis har draget sit sidste suk. Imens den spyttede vand ud over det hele. Det er muligvis en krise, der kan udvikle sig til noget større. På et tidspunkt. Hvis det har bestemt sig for at blive ved med at lække fra himlen.

Jeg har også tænkt mig at støvsuge. Ægte. Men der er for mange børn over det hele lige nu. For de har allesammen tænkt sig at være herinde, ungerne fra gården. Og det er jo også hyggeligt. For vi har jo utrolig god plads. Men så kan jeg ikke støvsuge. Og jeg kan nok heller ikke vaske mere tøj. For tørretumbleren er jo besvimet. Og tørrestativet fuldt. Og skyerne tunge udenfor. Så er der kun tilbage at få skrevet de der ting færdige. Men – jeg kunne jo også lige…

Godt så. Come on. Spring bare ud i det!

 

Skriv et svar

