Jeg er lige startet i klub!

Og jeg føles faktisk ret nervøs over det. Eller- i virkeligheden har jeg lige afleveret mit største barn i fritidsklub. Men det føles næsten, som om det var mig! Barnet? Han var totalt glad i låget. Virkelig klar til udfordringer. Mere end klar. For var den sommerferie ikke bare lige lidt (for) lang…

Jeg blev sendt ud ad døren sammen med bedstevennens far i en vis fart. Farvel, stod der. Og jeg forføjede mig straks. Kun en lille smule modstræbende. For er der ikke længere noget med ‘indkøring’ og den slags pæne ord? Men når jeg tænker mig om, er det vist for hans vedkommende et aflagt ord for længe siden. Kan godt selv. Og selvfølgelig kan han det. Mit store, stærke og glade barn, som tror alt godt om andre og om livet selv. Selvfølgelig kan han tage udfordringerne i stiv arm, glæde sig over de mangfoldige fornøjeligheder, livet byder ham. Det ved jeg jo godt. Men derfor kan et stort morhjerte alligevel godt føle sig lidt lillebitte og forskrækket, når der sker nye ting og brydninger for det store, fine barn. Det er jo bare fordi jeg elsker!

3 kommentarer on “Jeg er lige startet i klub!”

  1. Elsebeth siger:

    Puh hvor jeg godt kan huske det… At aflevere til nogle voksne som man ikke kender og som man ikke hilser på, fordi barnet hellere vil have håret farvet græsgrønt end at blive hentet af mor…
    Nu gælder det om at finde lidt nydning i at henterunden bliver lidt kortere – og dermed lidt mere tid til mor selv.
    Men det kræver nok træning…

    • Ida siger:

      Oh ja. Mormennesket skal lige have lidt indkøringstid, men jeg lærer det nok før eller siden! 🙂 Og jeg har ingenting som helst imod en lille smule fred i hovedet et lille øjeblik!

  2. Line siger:

    Go´klub, fætter. Du bliver en stjerne i den klub. Og mor – når hun har fået sine indkøringsdage, så er hun også helt tunet ind på den!
    ♥ moster L


Skriv et svar

