Godmorgenkaffe

Jeg elsker det bare. Kaffe. God kaffe. Med god tid ved siden af. Og forleden dag lurede jeg lidt på baristaen, der lavede min cappucino til mit frikvarter. Og tænkte, at dét der- kan jeg da osse!

Først en god espresso i forvarmet kop. Dobbelt shot. Det er bedst om morgenen. Syns nogen. Og så mælk. Let. Varmet og skummet op til 60 grader. Ikke mere. Så bliver det til risengrød. Ikke læx. Hældes forsigtigt i koppen med god espresso, mens skummet holdes tilbage med en ske.

Slutteligt lægges det bløde, hvide skum på toppen af kaffen med skeen. Drysses måske med en anelse god kakao på toppen. Nydes herefter straks med hyggelig syssel on the side. Ja?! Go ahead. Jeg går bare i seng, tror jeg. Jeg har haft nat med nat på, så jeg trænger. Men sidst på eftermiddagen- kan I finde mig igang med det her!

Skriv et svar

