Jeg var ved at sige…

noget om strikketøj før. Blev afbrudt af sultent afkom. Som nu er affodret med nye boller og god pølse. Og en lille kop kaffe. Man ved vel, hvad der er godt. Har nu ovenikøbet taget omgang på omgang med fuldstændig gennempolstret og megabeskyttet 5-årig rulleskøjtist i gården. Ingen faldtraumer. Ville højst sandsynligt også gå mest ud over mig, for der var stort set ikke et stykke bart hud tilbage efter påmontering af beskyttelsesudstyr. Men det er altsammen godt sådan. Ingen ulykker, tak. Og barnet mønstrer skøjten så godt nu, at man faktisk kan slippe den lille svedige håndbeskytter, når hun i bredstilling ruller frem og tilbage mellem vasketøjsstativerne.

Så nu er jeg blevet bænket her, men Le Chef laver (lege)mad til mig. Og jeg lettere adspredt svarer på dette og hint, og søber imaginære supper og koldskål med kager i mig. Jeg klager ikke.

Det, jeg ville sige om strik før, var at jeg forelskede mig i en cardigan. Som jeg naturligvis skrabede op på Ravelry. For en gangs skyld.

Det drejer sig om Levenwick af Gudrun Johnston. Den er pæn. På den store måde, synes jeg. Og jeg er gået i gang. For pæne ting er svære at sidde overhørig.

Ikke nået langt endnu. Men det er jo heller ikke det eneste projekt på pindene. Og jeg kan ikke engang sige, hvad det er, jeg strikker den i, for det er plukket ned fra hylderne og jeg har glemt navnet. Men det er to tråde supersoft eller noget, der ligner. Og det lader til at være i øjet til opskriften.

Og siden jeg fra idag har nattevagter i stribevis, kan det hænde, om travlhed og den slags vil det, at der kommer mere fyld på i løbet af de langsomme nattetimer, hvor kroppen ikke kan andet end at ømme sig en smule og helst skal beskæftiges med småt og godt for at holde sig gående. Man ved aldrig. Men jeg ved, at jeg mangen en gang har været heldig med opskrifter, inspiration og modeller derhenne på Ravelry… Du sku’ ta’ at prøve det!

One Comment on “Jeg var ved at sige…”

  1. Line siger:

    Jeg er sandelig så stolt af dig, strikke-søster.
    Der kommer gode ting både fra dine strikkepinde og Bernetten.
    ♥ Line


Skriv et svar

