På en arbejdsdag

Kender du Richard Scarry’s ‘Vi har så travlt’? Det er hyggelig læsning. I Sverige havde vi glemt absolut alt, der lignede børneunderholdning, derhjemme. Så da vi kom forbi de samlede værker af ovennævnte i ICA Maxi, slog vi til. Selv på svensk er det lige til at overkomme at læse. Og hyggeligt.

Lige for tiden har jeg selv så travlt, at jeg ikke kan mærke længere, at jeg har holdt ferie i to uger. Det er knap så hyggeligt, faktisk. Jeg ved for eksempel, at jeg har haft for mange nattevagter, når mine ører klør. Jep. Det er sådan en lille feature, jeg har. Eller også er det i virkeligheden fordi, mine ører ikke helt kan tåle de der ørepropper… Og jeg ved, jeg har haft for mange for travle vagter, når jeg bliver nødt til at ringe ind på jobbet før kl. 08 og dele ud af min uforbeholdne mening til 1. assistenten. På den store måde. Fordi jeg var så arrig i aftes, at jeg tudede en lille smule af galde i flowbænken, mens jeg blandede antibiotika. Så ved man, at man lige skal have trykket af gryden, inden den går i luften. Det fik jeg. Stakkels hende i den anden ende. Jeg prøvede at gøre det pænt og flinkt, men jeg ved godt, at det nok ikke helt føltes sådan. Men det hjalp på eget blodtryk…

Nu er jeg lidt mere klar til at tage imod dagen og hvad den måtte bringe. Indtil videre har den bragt en rar kop kaffe, og jeg takker ikke nej til den slags. Og hvis jeg bladrer lidt i billederne, kan jeg måske næsten finde en kvart feriestemning frem?!

Jo. Jeg  have haft ferie, kan jeg se på alle billederne. Og nu kan jeg faktisk også godt huske det lidt. Godt, jeg først skal på aftenvagt- så kan man godt nå at lave noget rigtig rart inden!

Hav en dejlig dag…

Skriv et svar

