Gad du ikke bare godt?

Gad du ikke bare godt være et lykkeligt æg? Eller bare fritgående, men af lykkelig afstamning?

Og gad du ikke bare godt have sådan en slags bil, som den her, der stod lige midt i en hvidmalet norsk skærgårdsby?

Og gad du ikke bare godt have en femårig, der ligger på gulvet i en bunke lego og bygger flyvere, mens hun synger ‘Kender du den om Rudolf’, og Askepot kører på repeat på fjerneren? Det gad jeg helt vildt godt. Heldigt for mig. Lige netop sådan én har jeg på lager.

Det er en helt almindelig mandag. Og Ella’en er hjemme, fordi der har været lige lovlig meget tissen i bukserne og en blærebetændelse, der har drillet. Så derfor har hun givet noget af sit tis til lægen. Der var du nok heldig, hva’ fru Læge! Og vi var osse lidt på café, for moren gad ikke tage hjem efter aflevering af skolebørn, når nu lægen alligevel lå lige ved siden af. Heldig igen. Nu er der dømt overspringshandling. For jeg har forskellige ting at forberede til sommerens familiecamping, men masser af andre ting, jeg meget hellere vil. Lyder den slags bekendt? Think so. Jeg er verdensmester i overspring. Arbejder bedre under pres. Lader jeg som om. Jeg når det hele. Der er bare lige så mange ting, der skal passes på samme tid, og det har været så hektiske dage og uger inde på det arbejde, at det faktisk tager lang, lang tid at komme en lille smule til hægterne. Så jeg accepterer overspringene. For en stund.

For eksempel kan jeg vise dig de smukkeste blomster, jeg længe har set. Valmuer. De stod lige netop der i Norge, hvor vi sejlede ud på Skærgårdens vand sidste august, og lige netop der, hvor Nikolaj blev båret op fra havet. Det er et godt sted for så smukke blomster.

Gad du ikke bare godt have sådan nogle fantastiske blomster? Jeg gad godt. Hvis jeg havde haft en have. I stedet har jeg ærter i en lillebitte bed. Og kornblomster, som med garanti blomstrer, mens jeg er på ferie. Men sådan er der så meget, og jeg er faktisk godt tilfreds. Og ønsker dig lykke til, hvis du har nogle af de smukke valmuer.

Og jeg kan også vise dig noget andet, som jeg har fornøjet mig over på det seneste. Og ledt efter. Og fundet og bestilt. Lad mig præsentere Mollie Makes:

Det er et magasin, fyldt til randen med ting og dims, strik og hækl, sy og male. Alt muligt, som får dig til at føle, at det er en slags fredagsslik, når du bladrer rundt i siderne. Det er ret så meget engelsk, det blad. Og man kan nogle steder kun bestille det, hvis man bor in the UK. Og det er vi jo trods alt nogen, der ikke gør. Så hvis du nu bare har helt vildt meget lyst til at bestille det blad, så kaster jeg bare lige en henvisning til bladkiosken afsted. Det tog mig lidt tid at finde frem til den. Men muligvis ved resten af DK, at man bare skal kigge dér, i så fald bare spring det over. Men jeg kunne ikke finde det første nummer af bladet, som udkom for en måneds tid siden, og jeg blev oplyst om, at det blev solgt til urimelige summer på eBay, men i stedet kan man gøre det næstbedste (synes nogen, som elsker at bladre til siderne har æselører), og bestille det som internetudgave. Det gjorde jeg. Og det er faktisk ret smart, selvom jeg bedre kan lide papir. Gad du ikke bare godt have sådan et lækkert blad? Ved du hvad- go ahead!

Nå. Jeg har snart opbrugt kvoten. Der er nogen, der snart skal hentes. Og så er freden forbi, hvis man ser bort fra Rudolf og den femårige. Måske skulle jeg forsøge at springe direkte til arbejdet herfra…

One Comment on “Gad du ikke bare godt?”

  1. Lili Ruby siger:

    Det er hverttilfælde nogle smukke blomster der står på det smukkeste sted i Norge…. jeg har ikke så smukke valmuer – men andre smukke og mindre smukke planter..

    Jeg smider lige en kommentar om, at bladkiosken er startet og drives af to af mine tidligere kollegaer.. jow jow…. så det er et godt og solidt fundament der er bag… godt du fandt den… og det skønne skønne blad.. som lyder som en lækker bisken

    Knus mig


Skriv et svar

