En ganske særlig én

Dagen var særlig. Vi har haft gode, tætte, travle og fyldte dage i de sidste par stykker. Mange sammen, snak og leg og rod og larm. Fuldstændig genkendeligt mønster i storfamilien. Grunden var denne:

Et lille Eskild-barn blev båret til dåb i Grønnevang, og hvilken dejlig dag med ham og de mennesker, som holder af og om ham. Fantastisk er det. At give sit barn dåbens gave. Nogle synes, det er en praktikalitet, en skik, en vane. Jeg synes, det er den vigtigste gave, man kan give i hele verden. Sådan tænker vi forskelligt, men jeg ser mit lille nye fadderbarns navn på kjolen, hvor også hans navneonkel står- og jeg finder det mere end liv- og meningsgivende at baby Eskild Nikolaj har samme udgangspunkt som min bror Nikolaj, som vi forlader os på er taget i forvejen til Himlen, netop på grund af dåbens vand.

Vi tænker forskelligt. Jeg ved det. Jeg bestemmer ingenting, fordømmer heller ikke andre meninger. Jeg mærker bare, hvad jeg må tro, er sandhed. Og sandt er det, at det var en dejlig, dejlig dag, med gode mennesker, venner, familie, børn og bedsteforældre over det hele. Og jeg sugede det til mig og følte mig velsignet heldig.

Og hvis ikke du vidste det, så var det Søsterdag igår, og jeg har 3. Søstre. Jeg er så vanvittig heldig. Og jeg har nydt at være sammen med jer, I mine tre ganske særlige! Intet uden jer. Den her søster ovenfor, hun strålede. Så fantastisk dejlig er hun. Lige som de andre.

5 kommentarer on “En ganske særlig én”

  1. Helle siger:

    Smukke og dejlige ord. Er helt enig med dig i at dåben er en smuk gave. Jeg selv var 30 år gammel, før jeg troppede op hos præsten og selv bad om denne gave. Derfor har jeg nydt stort at give mine børn den, da de var babyer.

  2. frovin siger:

    Tillykke med Eskild Nikolaj – tillykke med jer at I kunne fejre den med hinanden!

  3. Line siger:

    Du er nu en go’ én, Søster Lagkage. Jeg melder mig også ind i klubben af heldige, der har 3 søstre.
    Tak for en skøn dag til dig og de andre Lagkager.
    Kh L

  4. Lili Ruby siger:

    Har allermest lyst til bare at sige AMEN….. og det gjorde jeg og ærgede mig over jeg ikke var klar over at den 29 var søsterdag 😦

    • Ida siger:

      Ja, lige præcis amen. Og jeg vidste heller ikke noget om søsterdage eller noget, men det lader til, at den sidste lørdag i maj er blevet udnævnt til netop det. Og jeg er bare helt med på en søsterdag, for det har jeg i overflod- heldige mig! Og heldige dig også! 🙂


Skriv et svar

