Om børn og blomster

Om lidt skal jeg på hovedet i seng. Det har været omvendte arbejdsdage med vågne nattetimer. Igår sov jeg ualmindelig elendigt, så jeg satser hårdt på dagen idag. Prøver at lade være med at kigge ud på det mest fantastisk strålende solskin, for ikke at føle mig snydt- men på den anden side fik jeg den mest vidunderlige månenat med fuglesang og lysnen i horisonten for mig selv. Noget for noget.

Dagen skal bruges i gården. Jeg støder til, når øjnene ikke længere er så små. Der er planter på vej i jorden derude, og solen lægger ryg til en smuk dag. Ungerne elsker at dimse rundt derude, og hvis der i tillæg er en mangfoldighed af selskabsmuligheder, er der ingen ende på lyksalighederne. Ella skal med garanti have puttet nogle fine solsikkeplanter i jorden. Radiserne skal vel nok også tyndes. Andre planter skal vandes, og det er en alvorlig opgave! Sådan nogle pædagonier skal have godt med vand, siger Ella. Det har de lært henne i den der børnehave, jo!

Skriv et svar

