Der er så meget, man kan lave

Det er der jo. Ægte. Alligevel kom mit mellemste barn hjem igår og havde leget pastinak. Det er jo osse en leg, selvfølgelig. Pastinak-rollen indgik i den kendte og elskede leg ‘Grøntsagssuppe’. Den kendte du godt, ikk’!?

Man kan også sidde det meste af en dag og nærmest indædt nørkle med at få spritny telefon til at samordne data og den slags med max mølædt bærbar. Det er jo selvfølgelig en mulighed. I stedet for at sy et par bukser, læse en bog, drikke et par kopper ustresset kaffe med sig selv, den slags. Men jeg valgte naturligvis den let sydende udgave af elektroniknørden, som klart nok ikke har knækket koden endnu. Ikke over hele linien, i hvert fald. Måske man bare skulle se at få installeret det der Angry Birds, lige som resten af mine mænd har gjort. Så ku’ jeg give mig til at tæske nogle fugle, når jeg blev (for) syrlig.

Man kan også spise virkelig dejlig mad. Eventuelt noget helt og aldeles nybagt rugbrød, med ægte surdej og bagt med hjælp fra Det Plum’ske Opskriftsalter. Eller også kan man gnave en tørristet burgerbolle, godt nok “grov”, umiskendeligt fra Kohbergs fluffy univers. Ella valgte helt naturligt den sørgelige version. Uden at blinke. Det er jo også en mulighed.

Nåmmen, det var bare det, jeg ville sige. Vælg frit fra alle hylder. Det er gratis idag…

Skriv et svar

