Om tæer

Tæer er til for at blive taget alvorligt. Eller for at blive gasset. (Ha. Hvis I forstod sådan en lille én!) Jeg kan ikke finde mine sandaler. Måske er de blevet glemt i Odense- måske ligger de begravet i kælderens mulm og mørke. Mine tæer er ikke yndige, trænger til lidt optur…

De tilbringer mange timer i et par flade Birkenstock, mens resten af mig er iklædt noget, der forveksling ligner hvidt nattøj. Det er så mit tøj på jobbet. Læx, ikke sandt? Og man får ingen kompensation for tabt arbejdsyndighed, kan jeg godt sige.

Men altså. Tæerne. De trænger til lidt- omsorg. Og så kunne jeg alligevel ikke stå for det, da chancen bød sig i formiddag. Ét par tilbage. Rigtig størrelse. Lidt pimpet, mja? Det blev mine. Muligvis føler mine tæer sig lidt udstillet. Lidt misforståede. Ikke så meget omsorg. Til gengæld lidt mere sprudlende, ja?! Det skal man da heller ikke takke nej til.

Vel? Nå. Men dagen igår var Ellas tæers dag. Der er jo halvtreds tæer på matriklen, der hver skal have deres bid af kagen. Der var allerede indkøbt ét par sandaler, men de passede desværre ikke helt, så op på jernhesten med barn og skoæsker, og så gik den vilde jagt. Ikke på vilkår om damen vil sætte sin sarte fod i noget sølv/guld! Så er man allerede lidt begrænset, lissom. Når det nu samtidigt skal være noget som er helt og aldeles til PIGER! Gul er en drengefarve. Bare så I ved det. Det er grøn også. Lilla med spænder kunne ikke bruges, og så var vi ved at have indkredset feltet. Men så går det op for mig og damen i butikken, at jeg har bagt et barn, som har meget brede fødder. Foran. Og meget smalle. Bagpå. Virkelig dårlig kombi. Efter 14 par sandaler, nogle svedige damer og en lidt usamarbejdsvillig model, kom vi frem til ét par. Ét. Som kunne bruges. Ud af mindst tusind. Eller noget. Dem købte vi. Vi fik kun lov at købe dem, hvis vi lovede at finde et ekstra par til afløsning, for tæerne var liiige til den brede side. Barnet? Hun er glad. Og i børnehave med røde sandaler.

Og sandalerne- de kom aldrig i kassen igen. Der er jo ikke noget skønnere end at gå ud i verden med nye sko!

Og nu er dagen igår fortid. Dagen idag er i fuld gang. Køkkenet vælter sig i duften af mørk chokolade og muffins. Det er dagen for den årlige forårsfest på ungernes skole. Der skal bringes blomster til festlige borde og chokolademuffins til alle trængende i klasserne. Jeg er godt på vej…

Skriv et svar

