New York(ish)

Åh, vi er så hippe, vi på Nørrebro. Eller noget. Som i ‘hvorfor har du lavet hul i væggen, far?!’… Er det ikke sådan lidt new yorkerstyle? …ish?!  Med sådan noget pudsestøv, puds over alt, rå mursten, upoleret og sådan?

Nåmmen, vi syns det faktisk. Vi bryder os godt om at være lidt -ish. For nogen er ved at lave en hemmelig fødselsdagsgave. Til mig, it is. Og det inkluderer hul i væggen, pudsestøv, murbrokker og roderi. Og nogen bruger en hel afspadseringsuge på at udføre ønsket. Som er en bogreol rundt om døren. Som indtil videre ikke har været der. Men som er ved at blive konstrueret som skydedør. Fordi vi har købt sådan et lidt lille hus, jo. Og jeg bliver mægtig glad for det, selvom jeg næsten overhovedet ikke har nogen anelse om, at nogen er ved at strikke en fødselsdagsgave sammen til mig. Mægtig glad!

Jeg har haft fri idag, men har virkelig haft travlt med at kigge til den anden side. Det er ikke vanskeligt at opdage ingenting, hvis man bare har nok at kaste sig ud i. Det har jeg vitterligt altid. Problemet er at vælge. Skal jeg vælge vasketøj? Skal jeg vælge støvsuger? Skal jeg handle ind? Skal jeg sy en nederdel? Bum, bum… lad mig se, jeg tror jeg vælger nederdelen!

Se, det var jo ikke så svært, vel. Hverken at vælge aktivitet eller at være stylish… Det handler om at lave et hul i væggen og vende ryggen til. Just do it.

4 kommentarer on “New York(ish)”

  1. Line siger:

    I er nu noget så love(ish), I to-fem stykker!
    By the way – godt, du valgte nederdelen; den er sandelig blevet flot. Og ved du hvad? Jeg har strikket sjalet færdigt (og faktisk kombineret en anden farve ind i, da jeg manglede lidt meter garn), strikket og monteret en poncho til Emma og er nu gået i gang med … ta-daa … en trøje til Astrid! Jeg staver mig gennem strikkekoderne, ser små instruktionsvideoer på nettet.:)Jeg har ingen ambitioner om at nå dit strikkeniveau, men hvor er det hyggeligt at sidde med. Godt vi snart skal ses med kaffe og strik – én til hver hånd! (Og jeg har helt sikkert et par spørgsmål eller to til min strikkekyndige søster!)
    Kærligst Line

    • Ida siger:

      Du er så cool! Virkelig sejt gået at du er færdig og videre allerede- be aware, det kan gribe om sig! Godt vi snart skal ses igen. Love ya.

  2. Lili Ruby siger:

    Åhhh som jeg bare tænker på din fars kontor i Børkop når du siger bogreol omkring døren….. og GLÆD dig så bare IKKE til når der skal gøres rent efter det…. men den tid den sorg… og det vil jeg så gå igang med nu:-( ALT i mine skabe skal ud og vaskes eller tørres af… og ALLE kroge og hjørner i HELE huset er støvet til… fordi jeg har slebet mine dørkarme så de kan males – og få spartlet og pudset væggen i gangen…. såååå jeg ved da godt lige hvad jeg skal lave… og er igang med – hurra for 30min. quick vask på maskinen – for det skal jeg bare være fri for støv… (det er så alle mine duge, sengetøj, håndklæder osv….)

  3. Lili Ruby siger:

    Ups… glemte at skrive – at det hjælper lidt at tænke på “fællesskade” 🙂 🙂

    Knus og god weekend
    Lili


Skriv et svar

