Vendekåbe

Har lige været til møde. På fridag. Men deltog helteagtigt, dog i civil. Planen var at jeg skulle sove en lille smule længe til morgen. Omtrent til kl 7.45. Planen gik i vasken omkring kl 06.55. Nogen mente, de skulle bruge min dyne og snakke mig i øret. Prøvede at sove henover det. Men noterede mig så, at skolebørn var fuldt optagede af Dyrene i Cirkus, som yngsten havde befalet til morgenunderholdning. Da var 7.35. Ingen madpakker, rene underbukser, børstede tænder eller redt hår. Stod op, producerede madpakker af ingenting, nærmest et lille bespisningsunder, og huskede mig selv på at gå i netto efter mødet.

Tre personer afskibes, to igen. Ella, nu obs urinvejsinfektion, måtte så med på arbejdet istedet for børnehave. Pakker trylletusser og papir, prinsesseparaply og indprenter regler og rammer for opførsel. Sidder til møde i knap to timer med fuldstændig eksemplarisk barn. Ordner lidt ekstra arbejde bagefter og roser barnet behørigt for god opførsel.

Og så BANG! Nemesis! 7½ minut senere har jeg ikke længere et barn, men et mindre monster, der fråder og sparker og kaster sig og skriger, så ruderne klirrer. Sidder nu her. Med hul i maven, for der er stadig ikke noget rugbrød. Man ved jo knapt, om man må medbringe monstre i Netto. Og glæder mig desuden inderligt til den første frisøraftale i 1000 år. Med monster på bagsmækken…

4 kommentarer on “Vendekåbe”

  1. frovin siger:

    Det er et sødt foto af Ella, der. Jeg husker hende nu ikke helt sådan, men det er jo også lidt tid siden.

  2. hanne wengel siger:

    Historien vidner om at hun vender helt rigtigt!


Skriv et svar

