Torsdag i striber

Det er blevet en ny dag, og med nye dage er der det forunderlige, at der er nye muligheder, nye kræfter, nyt syn på sagerne. Heldigvis også for mig. Hvad jeg skrev og tænkte og grublede over igår er stadig en virkelighed, men anskuelserne kan være anderledes med en ny dags komme.

Jeg starter op på en masse vagter i dag. Men først senere. Inden vil jeg strikke striber i solskin og hvidt…

En dag på en tur gennem gader og stræder så jeg en trøje i gult og hvidt. Stribet og dejlig og jeg forestillede mig straks en 5-årig med rottehaler og pink cykel i den slags striber. Få dage senere slog jeg vejen forbi Bette Design, som har de skønneste garner af mange slags. Og lige midt i hyldemeterne lå det gule og det hvide uld. Visjögarnet er mjukt! Virkelig. Blødt og spændstigt, skønt at lade glide mellem fingrene og videre på pindene.

Jeg havde måske nok ikke kigget helt godt nok efter, da jeg spottede modellen i vinduet, for jeg gav mig til at strikke i rib, og i virkeligheden ville den nok godt have været i patentstrik. Men med kun ærmer tilbage gider jeg ikke flippe ud over det og trævle det hele op. Næste gang strikker jeg i patent… Måske.

Når jeg har strikket striber, til jeg ikke gider mere, kan jeg give mig i kast med den anorak, jeg letsindigt har lovet Ruben at sy til ham. Nogle gange skal man vare sin mund!

Så selvom det regner, ser dagen lysere ud end igår. Jeg blev våd, da jeg cyklede hjem fra skolen og børnehaven imorges, men til gengæld så jeg grønne blade på buskene i Fredens Park. Den slags skal man tage imod med kyshånd…

Skriv et svar

