Onsdagsfarveklatter

 

Der er papir, vandfarver, limpistol, monstre, små sole og godt humør i frit omløb ved spisebordet. Jeg sidder lige så stille i stolen ved havedøren, lytter til småsnakken, den stilfærdige musik, dufter det ristede brød, som min store søn er ved at ordne til eftermiddagsmaden. Det er ægte nydning, og jeg trænger. Efter et par slidsomme nattevagter nægtede kroppen at sove idag. Mit hovede værker og tankerne er langsomme, og jeg trænger bare til at sidde i hjørnet og lytte til mine skønne unger. Om lidt lander flere på matriklen, kaffen bliver brygget og en dags oplevelser kan deles ud på flere. Senere, når nogen er puttet og andre har ro, skal gaver pakkes ind, indkøbslister til morgendagens kulinariske ønsker forfattes og en mor skal tænke tilbage på den aften for 5 år siden… Hvor babyen i maven begyndte at røre på sig for snart efter at melde sin ankomst. Hvor er det sært at der er gået hele fem år! Min baby er stor nu- hun sørger for at minde mig om det, og det er godt. Men i aften er tiden min. Til at huske, hvor fantastisk det var, da hun kom!

Skriv et svar

