Stilstand

Vi står på stedet. Stadig one man down. Bedre end to, hvis man skal vælge den optimistiske vinkel. Og det skal man vel…

Det er travle dage, bliver ikke mindre af at have syge børn på flanken. Og der er tanker, der myldrer. Om mening med det store hele, om hverdagsbegivenheder og dem, der ryster verden. Den lokale verden måske, men det gør ingen forskel, når det er min. Mennesker, jeg kender og holder af med det inderste i mit hjerte, blev ramt pludseligt og hårdt. Af noget af det, som man ikke kan holde ud at have tæt på bare i tanken og mindst af alt i det virkelige liv. Og jeg spørger atter den Gud, som jeg stadig læner mig op ad trods mærkværdigheder og umuligheder, hvad Han har tænkt på? Om Han i virkeligheden er rigtig klog og har styr på det?

Jeg bliver ikke klogere. Jeg har ikke noget overblik. Jeg føler mig forvirret og ulykkelig over at andre rammes. Igen. Og at det bare sker, uanset at vi ikke vil det. Og alligevel kan jeg stadig ikke andet end fortsat at læne mig. Og sende bønner om nåde og fred opad.

2 kommentarer on “Stilstand”

  1. Lili Ruby siger:

    Åhhh nej – jeg bliver altid så bekymret når du skriver om det som du skriver om i dag… bekymret for dig – og fyldt af spekulationer om…. om jeg skal bekymre mig også:-(

    Jeg fatter ikke Guds veje ret tit – men tror stadig som dig, at det er HAM vi skal læne os op af – og en dag – vil han forklare os meningen med alt det svære der alligevel sker i vores liv.

    Knus til dig søde..

    • Ida siger:

      Ting i vores nærmestes liv fylder hos os alle sammen. Lige nu bekymres jeg for mennesker, som jeg holder uendelig meget af, og som skal igennem en svær tid. Jeg står ved siden af denne gang- og spørger Gud hvorfor, det skal ske sådan…
      Tak for dine tanker og bekymringer for mig og os- du er sød.


Skriv et svar

