Må jeg bede om et stykke med forår?

Jeg trænger simpelthen sådan. Heldigvis har solen været gavmild de sidste dage, for ellers havde det været skidt. Nu er det bare koldt. Og brunt. Uden grønt. Det må virkelig godt snart blive grønt og varmt.

Vi er syge. Og trætte. Og syge. Og på arbejde. Og passer syge, når vi kommer hjem. Og flekser på arbejdet for at nå sammen i begge ender. Det er ved at være nok nu. Troede lige et par timer i formiddag, at det var slut prut nu, men efter en rask tur i IKEA med pigerne på bagsmækken, kunne jeg konstatere, at vi lige tager en omgang af The Flu mere. Og jeg kan ikke engang orke at blive helt hys over det. Ikke at det hjælper noget heller, men alligevel. Istedet målte jeg noget temperatur og noget, som var temmelig meget højt, uddelte panodil til sygt mindstebarn og puttede hende på sofaen. Og satte mig til at regne ud, hvordan jeg kan flekse de næste dage. Mens jeg prøver at være nogenlunde til stede på alle fronter. Og tilsidst faldt jeg i søvn på gulvet, mens jeg passede filmkiggende pigebarn med feberhed pande. Nå. Øv. Jeg kunne godt trænge til noget forår…

4 kommentarer on “Må jeg bede om et stykke med forår?”

  1. Line siger:

    Åh, altså, søs! Den er så sejlivet, den Flu! Been there, done that… Ønsker jer solskin og bedring med det samme!
    Kærlighed fra Line

  2. Carportognoia siger:

    God bedring og alt muligt mentalt forår i jeres retning. Herhjemme prøver vi at tage et kvarter ad gangen, når det er sådan fat. Nogle gange kun fem minutter. Og spise trøstebøffer (hvis nogen har penge og energi til at købe dem) og drikke flydende forår – hyldeblomstsaftevand – til.

  3. frovin siger:

    Vi vil gerne snart lege med jer!

    I solskin.

    Med kaffe på borde-bænke.

    Og børn der leger.

    Gerne i knickers el. lign.

  4. Ida siger:

    Altså virkelig tak for opbakning her. Det hjælper bestemt, tror jeg. Tirsdagen ser i hvert fald bedre ud end mandagen!


Skriv et svar

