Så ka’ du godt vågne op

Kom bare ud af vinterdvalen! Kalenderen siger forår fra i morgen, så kom bare ud…

Jeg har besluttet mig for, at det er sket med den der vinter. Det har været vinter siden dengang i august. Eller jeg har i hvert fald ikke mærket noget der lignede andet siden da. Så jeg er klar. Virkelig voldsomt klar!

Jeg er også megaklar til den latte, der damper foran mig på spisebordet. Desuden er jeg megaklar til noget fri. Det var en mandag, som kunne slå hovedet på sømmet, skulle jeg hilse at sige. Først en dagvagt, så en henterunde, en hurtig exit igen for lige at toppe op med en skole-hjemsamtale. Er der noget at sige til, at man er kaffeklar og i en tilstand, hvor man kunne spise ristet toast med smør og bare vælte sig i chokolade og comfortspise, indtil man føler sig klappet nok på skulderen af sig selv…

Nå ja. Jeg er i gang med at klappe, bare rolig. Og så slem var den dag jo heller ikke, jeg trængte bare akut meget til at komme hjem. Til nydning og fred og ro. Og en omgang forår fra i morgen.

Jo, jo, den god nok. Det siger kalenderen selv. Og så ikke ét ord om DMI!

4 kommentarer on “Så ka’ du godt vågne op”

  1. connie siger:

    Her er jeg også med på at NU er vinteren SLUT.
    Så ser frem til at der i morgen er masser af spirer i plænen og under buske – for nu er FORÅRET på vej.
    Forårshilsener fra mig til dig

  2. Kong Mor siger:

    Så tror jeg bare at jeg skal holde mund med det som vokser i gulvhøjde udenfor mit hus lige pt.
    (primula, hyacint, noget som ligner påskeliljer og forsythiaen skinner solgult selv i regnvejr.)
    Ville ønske jeg kunne sende noget forår op til jer hårdt prøvede stakler.


Skriv et svar

