If I ruled the world

 

Åh ja. Hvis jeg regerede den her verden, så ville meget være en lille smule anderledes. Jeg regerer ingenting. Mindst af alt det her liv. Sidder i virkeligheden bare her, med hul på sokken efter at Laust har lånt dem, huehår med elektrisk fladhed, indre undren over, hvor lidt man egentlig har at sige om det liv, man kalder sit. Så jeg lytter til Jamie Cullum. Lader mig drive afsted med musikken og ordene. Prøver at lade mig flyde med uden at spekulere over, hvorfor det bliver ved med at stritte og have modhager, det liv. Jeg accepterer. Tror jeg. Tager imod et liv, som åbenbart skal have hjælp af mere medicin. Mere nedsat tid. For at slippe for en sygemelding. Som jeg under ingen omstændigheder vil have. Hvis jeg kan blive fri. Så jeg flyder stille med idag. Tag og flyd en tur med mig…

2 kommentarer on “If I ruled the world”

  1. Kong Mor siger:

    Du lyder som om du har brug for et kram og dette her:
    Fred efterlader jeg jer,
    min fred giver jeg jer;
    jeg giver jer ikke, som verden giver.
    Jeres hjerte må ikke forfærdes og ikke
    være modløst
    Johs.14,27

    • Ida siger:

      Åh ja, det er gode ord at læne sig op ad, når man synes, det er lige lovlig trangt i sit liv og sind! Tak for krammet!


Skriv et svar

