Hey, forresten

Altså, for nogen er det jo ikke en hemmelighed, at jeg elsker at strikke. Altså virkelig meget kan jeg godt lide det, egås. Og det syntes nogen engang, som ham med mountainbiken, var virkelig irriterende. Men han har vænnet sig til det efterhånden. Som om man havde så meget valg… Og det var jeg jo svært glad for, for jeg kan jo ræddi godt li’ det. Men så tænkte jeg, at jeg ville dele lidt ud af min fornøjelse i form af lidt anbefaling af diverse projekter, hvis nogen trænger til lidt inspiration.

Jeg har lavet lidt bestillingsarbejder til elskelige niecer, og det var faktisk et ret fint projekt.

Modellen er fra Rasmilla, den hedder Viggo og er strikket i retstrik hele vejen. Opskriften er nem at følge- der er dog et slip i størrelserne, så da jeg skulle bruge en trøje til en 3-4 år, strikkede jeg str. 5-6 på en pind 3,5, og så var det løst. Denne her bluse er strikket i enkelt tråd, et selvstribende garn fra Kauni og et lækkert garn fra Hanne Thorsen i varm orange.

Den anden trøje er strikket i dobbelt tråd, også på pind 3,5, og det gav en ret tæt bluse. Garnet er fra Garnudsalg.dk, det er en skøn højlandsuld i farverne Slikkepind og Syrlig. Der er lidt spindeolie i garnet, men det bliver dejligt blødt efter vask. Det tåler vask i maskinen, og det er jo en stor fordel med tøj til børn og barnlige sjæle!

Godt så. Det var dagens anbefaling. Og når jeg gider strikke det samme to gange, så er det faktisk en rigtig go’ én… Fornøj jer!

One Comment on “Hey, forresten”

  1. Line siger:

    Jeg siger det bare lige en gang til: du er altså sej, søs, både til det der strikkeri og til alt muligt andet.
    Så – heldige mig, at jeg hænger sammen med dig.
    Kh L


Skriv et svar

