Hvem kaster kransen?

 

Jeg vil gerne reddes, tak. Synes ikke rigtigt, at det her liv fungerer, så en eller anden: Kyl lige kransen herud…

Det er trætte og sorgfulde dage. Indeni virker jeg ikke. Der er tusind tårer, der klemmer sig ud og ind i min sjæl og mine øjne. De svier, øjnene. Og er røde og lidt hævede. Igår var svær. 5 måneder er gået. Hvordan ved jeg faktisk ikke. Men det er de. Og jeg ved ikke en gang, hvad jeg skal tænke om det. Mest er jeg ulykkelig over at fjerne mig i tiden fra min lillebror. Over at han ikke er lige ved siden af mig, tæt på. At han for altid må blive dér, hvor hans sidste dag var. I august. Den attende. Det giver mig lyst til at blive der sammen med ham også. Ikke at flytte mig. Og alligevel er der noget godt i at flytte sig. Smerten er anderledes idag end for fem måneder siden. Den er ikke mindre intens, men den er anderledes. Min krop har lært smerten at kende på en anden måde, og nu tror den ikke længere, at jeg er fysisk syg. Men den er ked af det. Hele mig er ked af det.

Jeg prøver at rejse mig igen. Bare i det små. Hverdagsagtigt. Prøver at finde energi til rengøring og tøjvask. Ville så gerne bare virke i de almindelige ting. Jeg kommer til det en dag. Det er jeg sikker på. Lige nu er der bare langt ind til det. Men jeg prøver!

One Comment on “Hvem kaster kransen?”

  1. fru Z siger:

    Du skriver selv at smerten har ændret sig. Og det er den garanteret ikke færdig med. Men jeg er sikker på, at du kan finde en redningskrans i form af en klog mand eller kone, psykolog, præst eller lignende. Som kan guide dig ind på land, når du trænger mest. Det gør så rart, når det er nogen der ikke selv har part i sorgen. Så skal du ikke vise hensyn.
    Mange gode tanker..


Skriv et svar

