Hængerøvslørdag

 

Totalt i orden lørdag dér. Jomen, det er da klart nok arbejdsweekend, men den slags skal man ikke lade sig gå på af. Vi lagde jo hårdt ud med en kongelig tvillingefødsel på den anden side af væggen, og den slags kan afføde en hel del furore der hvor jeg arbejder. Jeg oplevede helt personligt ikke en flyvende fis af alt det sjove, trods det faktum at jeg nærmest har været så tæt på fødestuen, at jeg kunne have hørt hende brøle av, hvis en kongelig da gør det. Det eneste, jeg lissom fik ud af det, var en masse interesserede fotografer, da jeg lykkeligt havde glemt alt om den forestående begivenhed og frejdigt vadede lige ud i klumpen af småfrysende journalister og fotografer, som havde søgt en lille smule ly og varme indenfor i opgang 5. Og jeg skulle sådan set bare have et franskbrød og et rugbrød. Så hvis I spotter en dame i noget, der ligner hvidt nattøj og med et skilt og en kuglepen på t-shirten bagerst på et foto, så er det bare mig, der skal købe morgenmad. Eller… der var ikke rigtig nogen af dem, der syntes at det var værd at løfte linsen, da det bare var mig, der åbenbaredes i døråbningen. Men lidt royal har man vel lov at være…

Og så gik jeg hjem, da festivitasen var overstået og min vagt var ligeså. Det var så her, hængerøven kom ind i billedet. Mentalt set. Og heldigvis kom J & P med piger og carinabil og gjorde os selskab til sushi og pizza. Og mit hjerte ønsker ikke mere. Ud over at nogen ringer og spørger om ikke jeg har lyst til at afspadsere dagen og natten i morgen. Og det siger jeg bare ja til! Hvis de gjorde, altså. Men som de ikke gør, vel. For jeg har godt set, hvor mange sygemeldinger, der var allerede i dag. Som i virkelig nederen. Totalt surt. Men god weekend alligevel!

One Comment on “Hængerøvslørdag”

  1. Lili Ruby siger:

    hehe — jeg sad faktisk igår foran tv2 news og tænkte – “gad vide om Ida lige stikker snuden ind og siger Te´løk Mary…. og om du var på job overhovedet – og det var du så 🙂 🙂 Og så blev jeg enig med mig selv om, at det i virkeligheden ville være allerbedst t du IKKE kom til at passe to royale tvillinger… for så havde de det jo i virkeligheden ikke super duper nice – vel??? men derfor kunne det da være ret sej at sige …”ham der.. ham jeg lagt drop på ” eller hvad det hedder i den størrelse..

    Håber du kom dig godt gennem div. vagter – så er du jo klar til at holde fri i morgen mandag eller hvad???


Skriv et svar

