Omvendt logik. Eller naturstridigheder…

Hvor er det egentlig bare fjollet. At gå i seng, når alle andre står op. At arbejde, når alle andre sover. At sove, når alle andre er vågne. Hvor er det fjollet at aflevere sit barn, når det nu helst vil være hjemme fra børnehave. Bare fordi det passer ens arbejdsplads bedst sådan. Hvor er det dumt, når man nogle gange føler, at det der liv er som at køre på en cykel uden sadel- man kommer frem, men man har kattens ondt i r****… Hvor er det egentlig også tåbeligt, at det er så meget vinter i det her land, når man nu bedst kan li’ sommer. Og at man kører afsted uden hue under cykelhjelmen, når det er 100 frostgrader. Det har nok alligevel noget at gøre med det der arbejde om natten-noget. Man er på en måde ikke så godt kørende der hen på morgenen. Altså sådan på den praktisk-logiske måde, ikk’. Så kan sådan en smule hue jo godt smutte i farten…

Hvor er det også fjollet, at jeg sidder her og hænger, istedet for lige nu at stå med tandbørsten i gabet, for derefter at vælte omkuld i dynen. Der er jo lissom nogen, der gerne vil hentes tidligt, jo. Som om man ikke var træt efter den smule weekend-nætter på jobbet.

Og hvor er det bare det dummeste og værste, at ens lillebror ikke oplever den her dag…

Jeg tror bare, jeg går i seng. Inden jeg kører helt i smadder på øverste etage. Så sov godt, eller jeg mener, hav en god dag!

2 kommentarer on “Omvendt logik. Eller naturstridigheder…”

  1. Hvor er det egentlig bare dejligt at vide. At vide nogen våger over og passer på os alle, mens vi sover. At de vælger at være vågne når alle vi andre sover.
    At vi ved med sikkerhed at der er mennesker der passer på de syge, på dem der har særligt behov, på de der muligvis har særlig meget behov for hjælp.
    Hvor er det godt at vide. at jeg kan vågne op og være sikker på. at der rundt omkring mig er andre der passede på, mens jeg sov!
    Så tak – mange mange tak, fordi de er nogle der orker, nogle der vil og kan … jeg er jo selv gift med een af dem!
    Jeg for min del vil ønske, at du har fået hvilet, sovet en velfortjent søvn, har fået tilegnet dig mere overskud og masser af god energi til både din krop og sjæl.
    Selv om jeg jo godt er så klar over, at netop nattevagt er mere tærende på den fysiske side end godt er – og at der skal megen søvn til før det opvejer de vågne nætter!

    Men som med alt andet i livet, går jeg praktisk til værks (undskyld, det er en træls vane, jeg ved det – bær over med mig, ikk?)
    Det er alt for svært at sulle hundse med sig selv – og fx ophører med at være på mailen eller andre tidsfordrivende steder. Og man kan da osse lige sætte en vask over – og er du egentlig ikke lidt sulten og..og…og … DET DUR IKKE!
    Der skal rutiner til – dagligdags rutiner a la “Sådan gør vi når jeg har haft nattevagt” og en rutine til “sådan gør jeg når jeg har afleveret børn efter nattevagter” – og ligeså mht. afhentningstid for de søde små. FATS TID HVER DAG en uge frem – det lyder hårdt og især for sådan en hjemmepasser-mor som mig – men det virker! Det gir ro og det gir overskud og glæde hvis alle ved at det ER PLANLAGT på forhånd og ikke er tild ebat hver eneste dag… ligeså med mad og med tøj. Tag det på forskud – planlæg det og hold da op hvor det gir rummelighed og bevægelighed! Ubetydeligt eller ligefrem snerrende synes amnge umiddelbart. Ville ønske de prøvede det og mærkede alle de uomtvistelige fordele!
    OG for dig; Vælg at gi dig selv en time eller to i fortjeneste for din dåd med nattevagterne. Lad dig selv falde ind i livet igen – dags-livet. læs avisen og drik en kop, nyd et stykke knækbrød og lad op med et strikketøj! FØR du afhenter dine dejlige børn. Det kan være de timer til stille opvågning der gør at du hænger bedre sammen og at du ikke slider så meget på dig selv. Vælg at lade andre stå for de sjove, praktiske og kedelige ting de to første dage efter en portion nattevagt. Lav dig en huskeliste og brug den – for på den måde at aflaste din brugte hjernemasse. Ha blokken med dig rundt og brug den – også til selvfølgeligheder. Tag dig selv alvorligt og kør i svømmehallen A L E N E den dag der er nul dag – det kan være rigtig godt givet ud! mentalt…..Pas i det hele taget godt på dig, pas på den der kan det hele og hende der også drager omsorg og tager vare på – alle andre mens vi sover!
    God kærlig morgen eftermiddags-hilsen fra Susanne

  2. Lili Ruby siger:

    JAMMEN som Susanne dog kan formulere det… men jeg bakker op – og supplere med orientering om at hvis du går ind på http://www.rema1000.dk – og se… DER lige der – er det super nemt at planlægge maden en uge frem – ikke nok med at der ermassser af retter at vælge mellem – så får du også indkøbslisten forærende…. – bare sådan lige et forsøg på at hjælpe her fra det jyske…

    OG TAK fordi du passer på alle de kære små…

    Knus


Skriv et svar

