Lykken er…

– søndag aften efter endt arbejdsweekend, ovnbagt aftensmad serveret med juleøl på flanken, Rancilio’en, der brummer latteagtigt  og udsigten til ris à la mande og hele familien om bordet. I just lååååve it! Det er mandag i morgen, jeg har fri, de store skal kun lige afsted i tre timer og jeg elsker det bare så meget. Der ligger tre fridage og blinker forude, der skal ordnes meget, julegaver opdateres, vasketøj onduleres og den slags. Og der skal hygges. Nydes. Holdes fri. Lykken er…

Jeg glæder mig. Til at være sammen. Til at være fri. Til at tage hjem til mor og far med alle mine, mødes med alle mine andre. Nyde dem. Spise og smile og synge og grine. Sørge sammen med nogen, som savner som jeg. Glædes med nogen, der glædes som jeg. Det bliver blandede bolcher. Men jeg tager dem allesammen. Det er jo mine bolcher!

2 kommentarer on “Lykken er…”

  1. hanne wengel siger:

    Det lyder som det helt rigtige at skulle på en mandag. Nyd bolcherne.
    Kram

  2. Line siger:

    Jeg glæder mig også…
    Ønsker dig en dejlig fri-formiddag.
    Kærligst L


Skriv et svar

