Tilbage til peach

Jeg må tilbage til noget peach. Eller noget. Alt det der mørkhed går bare ikke. Kan godt være, man bedre kan se noget sne drysse, når bloggen er mørklagt, men jeg bliver simpelthen træt på forhånd ved synet af det der mørke, hver gang jeg drejer indenom min virtuelle parkeringsplads. En dag bliver jeg nødt til at sætte mig ind i, hvordan man konstruerer sit eget tema.

Nok om peach.

Det er snart jul. Bare hvis du ikke skulle have noteret dig det endnu. Jeg har snart styr på julegaverne, men aldrig har jeg været så mentalt fraværende i øvrigt, som jeg er dette år. Der er mange grunde til det. Bestemt. Der er ingen grund til at remse op, det giver lissom sig selv. Men en lille del af mig ser lidt frem til at kalenderen skriver Januar 2011. Forbi det svære og fortættede. Et nyt år. Ikke glemsel, for den vil aldrig komme til mig og jeg ønsker det heller ikke, men noget nyt. Et sprødt nyt år, blanke dage, nye muligheder.

Men det er ikke endnu. Der er stadig julekalender for de mindste i fjerneren, der er stadig en postkasse fuld af reklamer, som fortæller mig at aldrig har jeg haft så gode chancer for at købe mig fattig og mere til i gaver og nødvendigheder. Der er stadig pebernødder til fuld pris på alle hylder i Netto og der er stadig paller med Blombergs Glögg, for dem der måtte have lyst til den slags selvpineri. (Har jeg glemt at sige, at Irma har den absolut bedste glögg, eller at en god æblemost kan blive nærmest lige så god?) Jeg løfter panden og går ud i den jul. For det skal man, og det er nok også godt nok. Og mens vi venter på at det sker, er der hverdage der skal leves. Arbejde der skal gøres. Børn der skal passes, særligt når de er lidt syge. Som Pauline. Og formiddage med en god kop kaffe til at flankere det hyggelige selskab, som min mand udgør på denne barnets første sygedag. Og nej, han pjækker ikke, selvom jeg har officielt fri, for jeg har uopsættelige gøremål denne dag, og så må en far træde til. Og det gør han. Men det er ikke forbudt at nyde de par timer, hvor vi kun har ét barn hjemme, som er slapt og varmt og helst vil se fjernsyn, inden de uopsættelige sysler skal føres ud i livet.

 

One Comment on “Tilbage til peach”

  1. Kirsten siger:

    Det var selvfælgelig meget julehygget, det der mørke – men jeg synes egentlig at dette her peach er bedre….


Skriv et svar

