Aftenvandring

Jeg sidder altså ikke fast i Zonen. Var der i virkeligheden ikke ret lang tid, men det var rart, så længe det varede. Kunne også have brugt lidt zone at starte dagen i dag på, efter at jeg havde frosset ørerne af, knækket en brillestang, ledt efter reservebriller med minus 5 og ingen briller på, fundet kontaktlinser, været på aftenvagt med disse monteret og deraf følgende komplet røde og irriterede øjne, idet den virus jeg har været indehaver af, også medførte øjenirritation, alternativt øjenbetændelse. Men ikke nogen zone idag. Det var også okay. Havde mere brug for det igår.

Nu er jeg hjemme igen. Det er ikke engang idag længere, men faktisk imorgen. Jeg er ligeglad. Jeg er hjemme. Det er dejligt. Jeg har vandret nogle timer med små bitte børn mellem hænderne, lullet, trøstet, sunget, puslet, suget, skiftet, vendt og passet. Der var mange, mange alarmer. Nogle dage ringer det for ørerne, når man går hjem. I aften ringer det lidt inde i mig endnu. Godt, jeg har fri et par dage. Og næsten heldigt, at nogen kom hjem med en lille feber og noget, der skulle plejes lidt. Jeg trænger lige til at passe mine egne små en dag eller to. Passe og snakke og læse og hygge. Putte i sofahjørnet og drikke varm te. Den slags. Godt, at det er det, jeg skal i morgen.

På vejen hjem fra arbejdet var det stjerneklart. Jeg huskede pludselig, at mens Nikolaj endnu ikke var fundet og kommet hjem til os, kiggede jeg hver aften på stjernerne og månen og tænkte på, hvor mon han så stjernerne fra… Hvor mon han vuggede, mens stjernerne stod så klart over vandet, han lå i. Jeg græder lidt over erindringen. Og over at han er fundet, men at vi stadig mangler Thomas, Henrik og Jakob. Jeg savner så det krymper sig inden i. Jeg savner min lillebror. Jeg vil så gerne bare lige se ham. Bare lige en lille smule… Jeg savner så forfærdeligt. Jeg elsker så højt.

Skriv et svar

