Søndag- allerede?!

Det var jo lige for et øjeblik siden, jeg sad og sukkede velbehageligt over fredagsudsigterne. Og nu… er det søndag aften. Hvad fatter man af det? Ikke noget, siger jeg bare. Ikke at de ikke er blevet brugt godt, de dage, for det er de helt bestemt. Lørdagen gik med julerier og hyggeligheder sammen med gode mennesker, og vi nød lige så meget som vi trængte. Da aftenen gik på hæld, arriverede en mormor og morfar til Nørrebro for at bruge resten af weekendtimerne sammen med os på denne side af bæltet. Derfor har vores lille lejlighed rummet 14-16 mennesker i alle størrelser hele dagen, kaffe og bløgg (naturligvis Ella), håndmadder, småkager og lækker simrestegt oksekød fra Bornholm har rundet gryder, bord og tallerkener, mens alle har hygget sig med hver deres oven i hinanden. For det er man altså nødt til, når ‘nogen’ ikke har kunnet finde ud af at fixe et lidt større hus. Som i ‘os’. Men hvad gør det, når vi nu godt kan være her i lag? Ikk’ noget!

Nu er vi kun os selv. Eller ‘kun’ er måske ikke så dækkende, vi er jo dejlige fem her, og jeg elsker det. Klokken har rundet 19, nogles kinder er røde og trætte, ørerne ligeså, og jeg lurer på, om ikke der falder en rar sofaaften af til dem, der er +30… Jeg satser hårdt og håber på, at jeg ikke kommer til at finsove alt for tidligt i hjørnet! Og jeg deler i hvert fald gerne et par weekendglimt ud… God søndag aften til folket!

 

Skriv et svar

