Stilletime

Der er stilletime. Indeni. Udenpå.

Der er nyvaskede gulve, opryddede flader, vasketøj i maskinen og mad i køleskabet. Støvsugeren er krøbet i skjul igen, nu kan jeg nøjes med at lytte til overboerne, som lufter deres.

Ungerne læser de katalogiserede rædsler fra Fætter BR, mens de summer i sofahjørnet. Der er pædagogisk dag på skolen, og ikke om de syntes, det var fristende at blive sendt med fritidshjemmet i skoven! Så de vegeterer lidt på en tidlig weekenddag.

Jeg har nødvendighederne inden for rækkevidde, tekop, bøger og strikketøj. Det bekommer mig vel.

Det går okay med beslutningen om gode ting hver dag. Indtil videre har dagen været meget praktisk, men det er ikke dårligt i sig selv. Bare der også er andet at komme efter. Det er her, koppen, bøgerne og strikketøjet kommer ind i billedet. Jeg snupper en pind eller fire, når jeg kommer forbi, på Rubens Natteravn. Den bliver god, tror jeg. Mens jeg strikker, lægger blikket sig til hvile for en stund på kommoden.

Jeg fik en gave af søster D igår. Plexihjertet med ordet ‘håb’ i midten. Jeg er glad for det. Og ikke i tvivl om, hvad jeg håber på, eller hvor jeg skal hænge det. Det er mig stadig fuldstændig ubegribeligt, at det nærmeste jeg kommer min mest elskede lillebror, er i billederne i mit hus og erindringerne i mit sind og hjerte. Derfor håber jeg.

2 kommentarer on “Stilletime”

  1. kvindese siger:

    Hej Ida
    Jeg er ved et tilfælde kommet forbi din blog- Den er meget æstetisk, og dyb. Jeg har også læst sommerengen og er meget glad for den. Nå vil vel egentlig bare sige, at du har gjort indtryk- og tak for det
    KH Anette


Skriv et svar

