Uropatrulje

Uroen i kroppen måtte ud. På med jakken, gummistøvlerne og vanterne. Det så gråt og vådt ud, men var heldigvis mildt og venligt, da jeg trådte ud, forberedt på det værste. Turen var ikke lang, bare lige lidt rundt i området. En tur i et par genbrugs/antikforretninger, videre hen for at se lidt på vinduer og mennesker, og bare lige lade hovedet blive tomt og blæst lidt igennem. Når man sådan går og er rastløs og eventuelt endda har en lille smule ondt af sig selv, sker der ofte det, at man faktisk synes, det ville hjælpe en hel del at trøsteshoppe lidt. Bare lidt. Jeg vidste bare ikke lige, hvad jeg havde lyst til at trøsteshoppe, vel. Det er på en måde lidt kikset så. Istedet fyldte jeg lageret af god the op igen. Henne hos Bungalow på Ravnsborggade har den søde dame virkelig mange fine ting. Æsker, kasser, lampeskærme fra Rie Elise Larsen, fine indbundne notesbøger, lys og stager. Og Pukka the. Jeg fyldte op med et par varianter, som lød fristende…

Og kan bare konstatere, at markedet for ordentlig the er blevet fantastisk stort, således at man faktisk er i stand til at opdrive posethe, som ikke har skyggen af Medova over sig. Vi takker herfra, idet kaffeindtaget har måttet begrænses væsentligt på grund af diverse bivirkninger, som ikke lader sig ignorere. Nå. Men således rustet med flere pakker the kunne jeg sådan set godt bare dampe ind igen og koge en kedel vand. Og sætte strikketøjet over.

Jeg har købt en bog. Ikke roman, men strikkebog. Jeg elsker dem, ligesom jeg elsker kogebøger som underholdende læsning i sofahjørnet med drømme om lækre middage, godt selskab og dejlige timer til følge. Sådan er det også med strikkebøger. Denne gang er det Annette Danielsen, der har begået en samling opskrifter, som indbyder til gennemgang af garnlageret, og derefter bare til at sætte sig med pinde, garn og bog og lade sig henrive til hyggelige sysler. Jeg har slået op til første omgang. Denne gang til en herretrøje, som har fristet manden min. Det er aldrig sket før, så jeg har straks kastet mig over udfordringen… Bogen hedder Strik En Stund og er helt nys udkommet. Den er et kig værd, og jeg kan kun sige, at der er fristelser på stribe!

Jeg har købt mit eksemplar i Sommerfuglen, som iøvrigt har den elskværdighed at sælge den online også. Der skulle derfor være rig mulighed for at anskaffe sig den, hvis man ikke kan undvære. Ruben har forresten valgt modellen Natteravn, som på en eller anden måde slet ikke er misvisende overfor hans natur. Og den er også ret flot!

Godt så. Aftenvagten kalder om ikke så forfærdelig længe. Hvis noget skal nås idag, er det vist tid. God fredagsfri, til dem, der er så heldige…

Skriv et svar

