Pitstop

Jeg er lige hjemme og pitstoppe et øjeblik. Det er hæsblæsende hverdag, dagvagten er gået i vanvittigt tempo, babyambulancen har kørt i fast rutefart med dårlige børn, og vi har knapt kunne følge med. Nogle synes, det er helt skrækkeligt. Mig- jeg synes, det er fantastisk. Der er kamp til stregen, hænderne fulde, bolde i luften… og jeg kan virkelig godt lide det. Især når børnene får det bedre af alle arrangementerne.

Jeg skulle have haft en dagvagt igen i morgen, men jeg slap heldigvis. Jeg er ikke vild med dem, der er alt for mange mennesker, der skal alle mulige ting, så der er sjældent tid til alt det, man gerne vil. Næ, stik mig bare nogle vagter, det vil jeg faktisk hellere. Derfor står den på nattevagt i nat, og det passer mig ret fint. Så jeg pitstopper lidt og nyder det.

Lykken er jo også, på den helt beskedne måde, at man kan fiske en lasagne ud af fryseren, som gode venner har lagt der til en dag som denne, og sætte sig i stolen ved havedøren, smække benene op og strikke en vante. Helt ærligt- det er da smålykkeligt! Og når vanterne tilmed er virkelig fine, så er det endnu sjovere.

Så jeg fortrækker skyndsomst ind i stolen, med fødderne oppe og kaffe i koppen, mens jeg nyder aftenroen og følelsen af, at det faktisk har været en rigtig god dag, travlheden til trods. Det er også smålykkelighed…

2 kommentarer on “Pitstop”

  1. Line siger:

    Aldeles vellykkede vanter, søs. Skulle du få brug for en aftager, så…
    Kh Line

  2. fru Z siger:

    Ja, smukke vanter. Og jeg er enig – det kan faktisk være fantastisk at have travlt. 🙂


Skriv et svar

