Gråzonespørgsmål

Kradse, kradse, klø, jamre, kradse… Okay, Laust; herhen og hovedet ned på bordet… Godt så. Hvor mange dage har vi haft huer på? Én? Jamen, så er det også på høje tid med en ny omgang lusefarm!

Efter første omgang kæmning under lampen retter staklen sig op, strækker sig lidt og stiller så dagens gråzonespørgsmål: Mor, er det egentlig en pligt at have lus??

Hvortil jeg måtte fnise slet skjult og mene, at det burde være en menneskeret at slippe for! Men man ku’ jo aldrig vide, vel?!

4 kommentarer on “Gråzonespørgsmål”

  1. frovin siger:

    Jeres børn er jo lækre.

    Hvilket man måske nok synes at lusene har givet udtryk for nok gange, lissom.

    • Ida siger:

      Man må da sige, at de bæster har erklæret deres hengivenhed til vores børns uskyldige hoveder så eftertrykkeligt gennem årene! Men hvordan ser det ud på jeres front- nu med fuldstændig pelset medlem af familien? Nogle ekstradyr på den konto? 😉

  2. Jeg er SÅ overfølsom og sart over for lus, altså ikke på en fysisk måde, men bare ordet, snakken om dem eller nogen, der lige roder sig lidt for meget i hovedbunden, får alt til at stritte på mig.

    Og du kan vel forstille dig, Ida, at med 3 tøser med lange krøllede parykker, hvor lang tid og hvor mange skrig hver eneste lusetur har taget her hos os.
    Gyyyyssss – siger jeg bare!

    Jeg håber, at Laust bliver kureret i lynets hast.
    Kæmning er det sikreste våben mod de bæster…

    • Ida siger:

      Ja, Anne, jeg kan levende forestille mig parykkerne og pigehvinene! Har også ind imellem fornøjelsen af at kæmme datteren med det lange hår, og det er begrænset morsomt! Håber, hun holder snuden og håret langt væk!! -Og på en måde føles det næsten som om, jeg faktisk er ved at blive sådan helt fysisk overfølsom…


Skriv et svar

