Rundt i ring

Jeg går rundt om mig selv og ved ikke helt, hvad jeg skal gøre, i hvilken rækkefølge, hvorfor eller hvordan. Jeg skal pakke os sammen til at tage til Jylland igen. Jeg skal gøre rent og rydde op, så der er rart at komme tilbage hertil på søndag. Jeg har bare ikke sådan rigtig lyst, for vi skal jo afsted fordi vi skal sige farvel. Rigtigt. Uden ham at sige farvel til alligevel. Ingen grav, ingen kiste, men alligevel en afsked. Jeg udskyder og udskyder. Har ikke lyst, vil hellere strikke, drikke kaffe, lege hverdag uden katastrofe. Men jeg har også lyst, for det er jo ham, min yndlingslillebror, jeg skal gøre det for. Vi skal sige farvel sammen.

Min sjæl fryser. Jeg har flere lag sweatre i ren uld udenpå hinanden, fordi min frysende sjæl afgiver kulde til min krop. Det er de sværeste dage i mit liv.

5 kommentarer on “Rundt i ring”

  1. Lili Ruby siger:

    Håber med tiden at din sjæl vil få det lidt lunere. Og at I får en god afsked, sammen.

  2. Hanna siger:

    Vi tænker meget på jer og ber for jer her i lejligheden.
    Knus Stefan og Hanna

  3. Louise siger:

    åh kære Ida- hvor ville jeg gerne være med og holde om dig og søstrene – og sprede endnu et par lag af ulden varme omkring jer. Jeg beder til at I må få den bedste afsked og kunne trøste hinanaden.

  4. Carol siger:

    Praying for you in North Carolina

  5. Kirsten siger:

    Har I ikke overvejet at få en mindesten på en kirkegård, altså lidt ligesom en gravsten, sådan at I har et sted at gå hen og besøge Nikolaj?
    Det tror jeg er meget vigtigt at have, et fysisk sted hvor man føler en anderledes og måske tættere kontakt end den man har i sine tanker. Et sted at samles og mindes sammen, således at man kan bygge nogen ritualer op som kan hjælpe med at leve videre med savnet.
    Knus!


Skriv et svar

