Now in Navia

Jeg har strikket en cardigan færdig. Det holdt lidt hårdt, for jeg kom til at slå op til den lige inden vi flyttede, og opskriften nåede at forsvinde i flytningen tre gange. Uden at blive fundet. Derfor måtte jeg vente, til jeg havde fundet både alle delene til trøjen, garnet til den, computeren, så jeg kunne finde opskriften frem fra de virtuelle gemmer, og endelig printeren, for at kunne printe herligheden ud igen. Og igen. Men nu er den sidste maske lukket af, de grønne fine knapper, indkøbt til formålet i Tante Grøn i Odense, er monteret, og den er vasket og tørret i sommerluften udenfor. Mød Kira:

Jeg har ændret efter forgodtbefindende i opskriften- for eksempel er de trekvarte ærmer blevet til lange ærmer, de er blevet mere tætsiddende end opskriften lægger op til, og jeg har forholdt mig helt frit til, hvor mange masker, der trænger til at blive taget ind i nakken, inden aflukning. Men det var en fornøjelse at strikke den, lige tilpas med mønsterærmerne, til at man ikke keder sig, og så man kan se en halv tv-avis imens alligevel (og okay, så indrømmer jeg, at jeg ikke er totalt sej til at se krimi og strikke mønsterbort imens- men det er pillet op igen og helt væk og usynligt nu!).

Faktaboksen kan fortælle, at cardiganen er strikket efter en Ravelry opskrift, Kira, som kan downloades mod betaling. Jeg har strikket den i Navia Trio pind 4, i grå meleret farve. Hvor meget der er gået til den, vides ikke. Jeg glemte at tælle nøglerne undervejs, men jeg kan vel veje den, hvis jeg meget gerne vil vide det…

2 kommentarer on “Now in Navia”

  1. Elsebeth siger:

    Jeg må sige, at den gør sig bedre med fyld og i solen på Frederiksberg 😉


Skriv et svar

