Ikk’ fordi jeg keder mig-

jow, jeg gør så. Kone sidder i lejlighed på indre nørrebro, drikker dåseøl (altså kun én, egås!) og surfer på nettet, bare fordi hun er alene hjemme og ikke gider gå i seng, fordi hun godt vil høre, om mandens hyggelige aften med films og øl var rar, og fordi hun godt vil pladre lidt om løst og fast, inden hun tørner ind. Nåmmen, så kan jeg da osse bare blogge lidt, mens jeg keder mig videre. Eller, måske skulle jeg bare rette det til ‘hyggekeder’ mig, fordi det faktisk er ret så hyggeligt. Jeg har strikket/set mærkelige krimiserier i næsten 3 timer, kun afbrudt 1 gang af grædende datter med ondt i foden, fordi hun næsten havde pillet sin lilletånegl af, fordi børnetimen var så spændende. Så det tæller næsten ikke. Og jeg tror, der går lang tid, inden hun piller negle af igen.

Men altså, jeg har ikke fået taget nogle billeder af lejligheden endnu, men faktisk er vi kommet rigtig langt på vej med det dersens køkken. Vandet fosser ud af hanerne, opvaskeren er på overarbejde, vaskemaskinen snurrer lystigt, og idag har jeg tilmed bagt ægte boller, helt uden ‘shake-a-cake’-snyd. En gasovn er måske ikke gængs udstyr i danske køkkener, men jeg kan melde fra indre stenbro, at det fungerer fint-fint. Har lige nuppet en bolle mere, og de virker stadig, her 12-14 timer efter tilblivelse. Desuden har jeg shoppet idag. Jeg har været i helt almindelig fakta og sådan, men ydermere har jeg tilbragt et par rare timer, hvis man ser bort fra sildestimerne i tønder, på Strøget med Ditte. Jeg skulle returnere mit  Triwa ur, som jeg er ualmindelig glad for, og som ifølge brugsanvisningen skulle kunne klare et hurtigt dyk på 50 meters dybde, men som i praksis havde svært ved at klare en grundig håndvask, uden at hikke, blive oversvømmet og gå i stå… Så idag fik jeg ombyttet til et nyt, og vupti kunne klokken gå igen, endda helt præcist. Har ikke prøvet det af under min fine vandhane, men jeg håber, denne udgave kan klare mosten. Producenten har stoppet produktionen af den gule version, så det har bare at stå distancen! Og så fandt jeg også et par andre fornødenheder, som man naturligvis sagtens kan leve foruden, men helt ærligt- nogle gange er livet bare lidt sjovere, hvis man har noget pænt at kigge på imens!

 

Mit armbånd er i brunt læder og med gul snor, og selvfølgelig helt fantastisk flot. Og overflødigt. Men dejligt. Og det lå lige der og blinkede gult til mig, og så kunne jeg dårligt afslå… Fed forklaring. Men jeg er glad for det, og min sødeste mand syntes, det var det helt rigtige til mig. Fantastisk!

Nå. Måske var det en sen forestilling, de mænd fik fat i. Måske skulle jeg bare pakke mig sammen, puste lysene ud (vi har ikke haft elektrikeren på besøg endnu, men han har forudsagt, at det kommer til at koste 25.000, når han kommer- hvad sker der lige for det?!) og børste tænderne… Imorgen er der jo atter en dag, og Ella glæder sig svært meget til at lave en legeaftale med Børge Præst. Mon han ved, hvad han går ind til, når hun starter i børnehave lige ved siden af hans entredør?!

Skriv et svar

