Tomgang

Der er totalt tomgang i hovedet på mig. Jeg vandrer lidt rundt, om kasserne, om tingene, om mig selv. Med hovedpine, mavepine og overblikspine. Jeg har nemlig ikke noget. Overblikket er udsolgt, overskuddet i restordre, og jeg har en sjælden følelse af at have lyst til at opgive og skride. Slet og ret. Men det kan man jo ikke, vel…

Istedet må man forsøge at mande sig op. Igen. Jeg har snart hår på brystet af alt det manden-sig-op! Jeg er træt og led og ked af at pakke et helt hus alene, jeg synes papkasser stinker, jeg fatter ikke, hvorfor vi har så mange ting, fatter ikke hvorfor vi har 17 stensamlinger rundt omkring, fatter ikke alle de dimser, jeg finder rundt omkring, som hører til noget, jeg forlængst har pakket ned. Fatter ikke, at mine børn har så voldsomt et samlergen, at jeg bærer sæk efter sæk ned fra loftet. Jeg fatter i øvrigt heller ikke, at vi har så mange nullermænd liggende alle steder- jeg har da støvsuget i de sidste 11 måneder… Jeg fatter heller ikke en brik af, at jeg har så svært ved at samle mig om at pakke den sidste halvdel- jeg glæder mig jo til at være færdig, smække døren, spænde ungerne fast i sæderne i den grønne løvebil, for endelig at vende hjem… Måske er jeg bare metaltræt. Måske er det egentlig også rimeligt nok. Jeg er bare træt af at være træt. Er der nogen, der gider grille med os på søndag? Jeg trænger til at hygge mig!

Nå. Men jeg må videre, egås da. Her på Fyn keder vi os jo aldrig, så jeg pakker lige lidt mere, og så snupper jeg lige en vagt i aften…

2 kommentarer on “Tomgang”

  1. Lili Ruby siger:

    Åhhh ØV jeg HAVDE jo sagt jeg gerne ville hjælpe dig med at pakke… men nu er det næsten for sent eller hvad??? jeg skal ikke noget på fredag??!!!!!!!!! HELT ÆRLIGT!!!!

    Kan godt forstå at du gerne vil have endnu et pakke kapitel overstået og de sidste ting er ALTID de sværeste og når du så står helt alene om det – bliver det jo ikke nemmere… KLART KLART … I er velkommen til grill her hos mig på søndag helt sikkert 🙂 Hvis i gider køre så langt??!!!

    SKAL JEG KOMME FREDAG SÅ STARTER PUNTO GLADELIGT!!!!!

    KNUS TIL DIG FRA MIG

  2. Tærten siger:

    Du snupper en aftenvagt, og vi snupper din hyggelige familie. TAK for lån – det var så glimrende en aften.
    Håber du må få uforudsete kræfter og overblik til den sidste anstrengelse. Glædelig flytning.


Skriv et svar

