Dominoeffekten

Dominoeffekten er utrolig. Utrolig irriterende, som igår for eksempel, hvor Laust nonchalant parkerede sin cykel på tværs af tre andre. Sekundet efter kunne jeg fra den anden ende af stativet, uden mulighed for at gøre andet end at memorere forsikringspolicenummeret, betragte de tre fremmede cykler demonstrere netop dominoeffekten´på fornemste vis- hvorefter de endte med et knald og et klir inde i Fiat Punto/Panda/Pingo’en, der stod parkeret for enden af stativet… Skål og tillykke med det!

Nå. Men dominoeffekt er jo osse så meget andet. Lettere forpustede har vi i aftes, tre minutter i tømmetid, postet diverse fuldstændig underskrevne dokumenter, som gør os berettigede til at overtage en andelslejlighed på Nørrebro. Jammen, jeg kan da godt sige, at det er helt fint at have overstået, idet jeg skal igang med at pakke kasse nr 30, og gerne, som i hellere end gerne!, vil vide, at der er et sted at læsse dem af… på lørdag, altså. Men der er jo masser af tid, og vi nåede det jo, så hvad er der at pive over?! Om jeg har højt blodtryk for tiden? Muligvis. Jeg har ikke tænkt mig at måle det før der er gået et par dødkedelige efterårsmåneder mindst! Men afsending af underskrevne dokumenter giver lige pludselig andre gøremål, som nødvendigvis må gøres i en given rækkefølge. Jeg starter fra en ende af. Har foreløbig meldt flytning til folkeregisteret, indskrevet os hos vores gamle læge, tjekket børnehaven og pladsanvisningen… som ikke åbner før kl. 10. Man må jo vare sig for effektive forældre, så på en måde forstår jeg dem godt! Dominoeffekt- kom bare an.

Ella holder fri. Hun er lige i gang med at gennemsynge alle sine børnesangsbøger, inden de bliver puttet i kasser. Vi er ude i alternative tekster nu, alle garneret med melodien fra ‘Hjulene på bussen’. Hvem kan også gå op i detaljer? Ikk’ os!!

Have a nice day!

One Comment on “Dominoeffekten”

  1. Lili Ruby siger:

    ALTSÅ om MIG som synes at jeg nu havde nået en masse i formiddag – kan jo ligeså godt pakke sammen… .:-) 🙂 Puuuuuuuuusssssssssttttttt, pust pust og husk at trække vejret GODT LANGT NED I MAVEN indimellem….:)

    God tur på lørdag… med alle kasserne… 30+ det løse


Skriv et svar

