Nårmen altså…

Lå inde på sengen og fjollede med Bellaen, fordi Bellaer pr.definition er fjollede og skal voldfjolles med kild og fnis en gang i mellem. Pludselig bliver ungen meget stille, ligger og stirrer et sted over øjnene på mig. Udbryder så ‘Mor, hvorfor du har ridser i panden?’ (omvendt ordstilling forsvinder åbenbart ikke med sutterne!) … Ridser… nåh okay, du mener rynker… som i ‘hvorfor har du rynker, mor’… Hm. Skal jeg spille gammel-kortet eller fordi-du-har-drevet-mig-ud-på-rynkeoverdrevet-kortet… Endte med at mumle noget i retning af ‘det ved jeg sandelig ikke, syns du virkelig jeg har ridser i panden?!’ mens jeg forsøgte at snige mig i retning af spejlet for at se, hvor galt det stod til. Åbenbart galt nok til at hysterisk grinende 4-årig kan afbryde skæg leg og mimre over fænomenet…

Nå. Jeg har ridser i panden. So be it. Jeg har også så rynket maveskind efter 41/2 kg Bella og søskende, at jeg konstant lyner i skindet fast i bukserne på min uniform på arbejdet. Nogle ting er formentlig uafvendelige. Og meget snart vil jeg finde et par løse, rare bukser uden lynlås frem, bage en kage til vores nyeste fætter Christoffer i Århus, pakke en lille pakke ind, pakke mine egne tre i bilen og sætte mig ved siden af min private huslæge og chauffør og nyde turen op for at at se baby!

Skriv et svar

