Man sku’ ha’ været søhest

 

 

Vejret i det her land levner én mange muligheder for hede ønsker om fremtidsbeskæftigelser af forskellig art. Søhest, for eksempel, er et udmærket emne… Koi-karpe skulle også være godt- har hørt, at den Ulideligt Lange Vinter har gjort et drastisk indhug i den danske havebassinsbestand, og at der skulle være rift om karperne… Der er basis for at opdatere ‘Hvad Kan Jeg Blive’-kataloget i disse tider!

Jeg ved ikke, om vi stemmer for Koi karpe eller regnorm idag, men vi har i hvert fald besluttet os for at pjække idag. Det regner altså for meget, og selvom der er undervisningspligt i det her land, kan man altså godt have brug for en lille pause. Så vi holder regnvejrsfri, pigerne og jeg. Ældstebarnet er på koloni med 2.A, og jeg begriber ikke, hvordan ét enkelt lille barn kan fylde så meget ved ikke at være her… Jeg savner min unge, savner at falde over legoklodser, jumbobøger, svare på underlige spørgsmål og smøre madder. Savner at kramme den lange ranglede dreng, som lige lå i min favn og var et lille bitte barn med rynker og skaldepande. Savner at læse godnathistorie med 9-åring hængende med hovedet på min skulder for at se billeder imens, at lave tjek-spørgsmål på rene underbukser, lektielæsning, madpakkespisning, hænder-vaskning og alt det, en mor skal spørge om, fordi sådan er reglerne. Så hysterisk meget kan et enkelt lille stort barn fylde ved ikke at være her. I 2½ dag, mens han hygger sig i Assens med de andre børn! Jeg- en pivskid! En mor med omvendt hjemve. Er det mon naturens gang og lov, eller bliver det bedre med årene? Jeg tænker jo bare, at han en dag forlader mig for lidt mere end 2 dage i Assens med pædagoger og lærere… Fortrængning! Jeg må lige lave en fortrængning!

I stedet vil jeg gå lidt mere ind i pigebørnene, som er igang med Hello Kitty-bladet, hvor de forsøger at kopiere et tegnet akrobatspring med cheerleader-pompoms… Indtil videre er vi kommet så langt at vi kan stå på ét ben og vifte hysterisk med de lilla dimsedutter, der kun fælder en lille smule. Ella har konstateret, at det ikke er muligt at lave en firkant (?), men hun har stillet bladet op foran sig på en stol og satser muligvis på, at det på et tidspunkt lykkes hende at hæve begge ben fra gulvet og vifte med de lilla dimser. På samme tid! Stay tuned…

Skriv et svar

