Pandekageflad

Det er i orden at være flad. Endda i orden at være pandekageflad, så det er jeg. Ikke meget at byde på her, mest bare fladhed, men trods alt fladhed i solskin. Det er vel godt nok for en kort bemærkning.

Fladhed kan komme sig af mange årsager. Mandag, for eksempel, det er nok for nogle til at føle lidt fladhed. Det kan også være arbejde, ikke arbejde, lidt snue, lidt sørgelighed, mange forskellige ting. Jeg er mest flad fordi jeg skulle have været på arbejde, men mest måtte blive hjemme. Fordi jeg skulle have klaret mange ting, men måtte nøjes med at ringe til min psykiater og melde pas. Fordi jeg troede, jeg kunne klare hele verden med 1½ hvid tablet i baghånden, men måtte se mig slået af virkeligheden. Så jeg har lige en dags tid med pandekagefladhed. Det synes jeg, jeg godt kan forsvare.

I morgen ser verden og dagen forhåbentlig anderledes ud. Med ny krykke i baghånden kan det være, jeg kan sove en dejlig nat, være frisk til en dejlig dag og lade mig overvælde af alt det gode, som flyder forbi mig.

Imens jeg venter, strikker jeg bare lidt smukt og lunt i gråt uld…

One Comment on “Pandekageflad”

  1. Lili Ruby siger:

    DET ER nemlig OK at være pandekageflad indimellem og SKØNT at du også accepterer det sådan næsten 100% 😉 og om du så går videre ud i livet med en krykke i den ene hånd, så går det nok også… det kan være du skal acceptere den krykke som en god ven – som jeg accepterer mine krykker som gode venner når de er med… (uden sammenligning i øvrig)

    Er spændt på det med ansøgningen – og utrolig GLAD for at du sådan generelt føler mere mod og lyst på tingene varmer langt ind i mit hjerte – ligeså ONDT gjorde det at læse at der har været tidspunkter hvor du ikke troede at komme igennem dette år..

    Gid jeg kunne sidde her i Randers og svinge med en tryllestav eller sige LIGE DET der gør at du igen får det skønt og dejligt….

    Masser af sommer knus sender jeg alligevel…

    Lili


Skriv et svar

