Nedsmeltning- eller hvorfor lørdage har deres gang på jord

Mental nedsmeltning er tilladt, når man har holdt 9-års fødselsdag x 2, og særligt når man også har været på aftenvagt dagen inden! Det er mig, der er smeltet, må jeg hellere præcisere. Fødselarerne klarede det i fin stil, og så må de mødrene ophav(e? eller -er? jeg er virkelig smeltet!) bare følge med.

Det var sjovt og fint, børnene havde det fantastisk – hvem der bare havde 14-årig storebror med hang til rollespil og fuldt elverkostume!- mens de sprang balloner, spiste brunsviger (man er vel på Fyn!) og kæmpede med buer og pile og sværd. Det var alle pengene værd, eller rettere alle kræfterne, for det er ingen sag, når man kan låne skolens nye og fine kantine/skolebod alt inklusiv!

 

 

 

 

 

 

Det var helt ægte klassisk børnefødselsdag, med rundkreds om pakkerne, kagemand, boller, sugerør i glassene, burger til aftensmad, slikposer og skattejagt. Tænk, det tror jeg faktisk ikke, de havde prøvet før… Godt, vi er nogle, hvis mellemnavn er ‘klassiker’!

Men idag er jeg så også fuldstændigt smeltet, mør og banket. Ondt i hovedet, træt og mat i kroppen. Nærmest elendig periodisk. Så efter en hurtig støvsugning af de mest nullermændsbefærdede arealer, gav jeg hurtigt fortabt på mere praktiskhed, tømte postkassen og fandt til stor henrykkelse to nye symønstre i denne, hvorfor jeg fluks måtte fiske bilnøglen ned fra krogen og snige mig ud til Stof og Stil. Bemægtigede mig her tre lækre stykker stof til nye bukser størrelse mig selv, lidt dims, lidt grej og så afsted hjemad. Har nu erfaret at det kan lade sig gøre at sy en lynlås ægte og pænt i et par hørbukser, at det ikke er nemt at sy knaphuller i hørstof, og at jeg lige om lidt må kaste mig ud i sidste omgang med linningen, for jeg vil have nye bukser på imorgen! Utålmodig? Ikke det mindste.

Men af alt dette kan man lære, at lørdage har deres fulde berettigelse, når mødre og andre godtfolk er brudt sammen på øverste etage og bare skal have lov at lave ingenting. Eller det, de allerhelst vil…

By the way; Når man bliver 9, er man heldigvis ikke for stor til at få sådan en insektbøtte med forstørrelsesglas i låget. Vi har indtil videre haft 74 haletudser fra skolesøen, men har nu vinket farvel til dem til fordel for mariehønsene Frank og Rødhætte… Vi byder dem velkommen her, glæder os til det nye bekendtskab.

One Comment on “Nedsmeltning- eller hvorfor lørdage har deres gang på jord”

  1. Lili Ruby siger:

    FRANK OG RØDHÆTTE!!!!!!!!!! Altså de børn de bliver lige så dejlig skøre som deres forældre, mostre, onkel osv osv osv:-) 🙂 I er bare SÅ Skønne og det var skønt at høre at det har været en god fødseldag for den lækre store dreng…:-) 🙂

    Glæder mig til at se de fine hør bukser. Godt du har fået Bernette…. måske man skulle overveje at ønske sig sådan en…..

    GOD søndag


Skriv et svar

