Perlehønepædagogisk logik

Fra min plads i midten kan jeg konstatere, at det er noget nær en naturlov, eller i det mindste logik for perlehøns, at når man forsøger at lære sin 7-åring at stave til LIPOPROTEINER, så vil det uværgerligt gå omtrent i stå omkring midten af ordet, for det lyder umiskendeligt som starten på et af alle tiders højest elskede fjumrefjolleord, nemlig prut. Og når det først har nærmet sig frontallappen på en 7-åring og medfølgende storebror, så kan man godt bare kaste håndklædet i ringen. Eller toiletpapiret, so to speak.

Har nu sendt poder samt farmand på loftet til kollektiv putteseance, undtaget ministeren, som undertegnede for længe siden sendte til drømmeland og tælle får.

Ligger nu selv i hjørnet af sofaen og føler mig som ulven i Rødhætte, der har fået maven fyldt ud med kampesten. Det er skidt at forgribe sig på den nye favoritspise blandt børnemenneskerne- brændende kærlighed er fantastisk, men alle ved, at kartoffelmos har det med at hævne sig, hvis man ikke holder i tide. Sofahjørnet må holde for mens jeg kommer mig igen, hvilket er højst nødvendigt… man skulle jo nødig gå glip af aftenkaffen med en lille bid hygge til!

Reklamer

One Comment on “Perlehønepædagogisk logik”

  1. Ditte siger:

    Haha! Proooooot!


Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s