Forårslørdag

Haves: Godt brugt lørdag

Ønskes: Flere af den slags

Vi har hygget os på den store måde. Med skønt selskab, (hvem ønsker mere, når der er 5 Friis’er i farvandet), kaffe, snak, leg trampolin og medfølgende strømgalt hår, tur i det fantastiske vejr, stille strikketøjshjørne med voksensnak, højtråbende frydefulde fætre og kusiner i hvirvelvinde af leg igennem mange timer. Sådan kan en lørdag bruges godt og grundigt, og det kan vi li’! Nu er maverne mætte, hovederne trætte, tre ud af fem har lukket øjnene i, og resten vegeterer stille i hjørnerne i stuen.

Jeg havde glemt mit kamera, min ellers trofaste følgesvend, og derfor har jeg ingen glimt fra dagen, undtagen dem på indersiden af mit hovede. De tæller stort i regnskabet, men er svære at dele ud af. Så jeg kiggede i arkiverne, pludselig nysgerrig efter, hvad vi mon brugte dagene til for et år siden…

 

…og her kan man få et glimt af det, som passerede forbi linsen i dagene for lige præcis et år siden. Et andet sted, et andet liv, men samme fine forårssol, samme dejlige børn, hyggelige sysler og andet godt. Det er godt at have arkiver!

Skriv et svar

