Den signede dag

 

 

I dag synger jeg med Dissing og Kleive af hjertet med på ‘Den Signede Dag’! Jeg er så glad, og jeg vidste ikke i morges, at jeg skulle føle mig så glad bare få timer senere. Hvor er man heldig, at man har lov at overraskes dejligt og glædeligt.

Hvad jeg er glad over? Såre enkelt. Jeg har ringet til min arbejdsplads og sagt, at jeg trænger noget så inderligt til at komme på arbejde. På min egen måde. Ikke noget med at gøre rent i skyllerum og den slags. Nej. Ægte arbejde! Og ved I hvad? Jeg har fået helt frie hænder til at gøre det, som det skal gøres bedst. Jeg vidste ikke, hvor halv jeg har følt mig i lang, lang tid! Ikke bare fordi jeg ikke arbejder. Men fordi jeg har været i den nederste del af en bølgedal i lang tid. Træthed, ensomhed, nedtrykthed, energiforladthed, alt det ukonstruktive har siddet på mig alt for længe. Idag lykkedes det mig for alvor at sparke den tunge dyne til side. Jeg jubler over sejren. Jeg jubler over, at mærke at lysten til livet overlevede eksilet i bunden af dybet. Jeg jubler over muligheden for igen at være mig. Jeg jubler langt ind i sjælen, jeg kan mærke følelsen som en slags klump i brystet, som sidder og varmer og smører et stort smil ud over mit ansigt. Det er velsignet velgørende. Det er en signet dag!

3 kommentarer on “Den signede dag”

  1. Sommerstedet siger:

    Tillykke til dig og livet!
    Knus fra mor.

  2. frovin siger:

    Fantastisk at høre, Ida. Vi glæder os med dig!

  3. Julie siger:

    Velsignet! Skønt at høre, Ida. Kærligst, J.


Skriv et svar

