En side i kalenderen

 

Der er guld på skyerne

og jeg savner min elskede.

Siderne i kalenderen er tomme

nu fylder jeg dem med ord-

dagene er dømt ude,

virkeligheden fortrængt,

andre dage er blevet stedfortrædere,

blanke, trætte, sære.

Spejden efter lysninger,

søgen efter guldet på skyerne.

Som et sjælens klem fra en varm hånd

suger jeg den guldrandede sky ind

gennem togrudens fedtede grå.

Snart er jeg fremme. Hjemme?!

Hos min elskede og min bedste ven,

som holder om og holder sammen

på alt, hvad der er mig.

Jeg ønsker mig alle andre ting,

end det, som er min lod for nu.

Jeg tror- jeg véd – at det kommer.

En dag bliver det min dag!

Den dag skal være med jordbær,

med champagnebobler i næsen,

med kys fra mig til livet.

De guldrandede skyer gløder-

bygger bro mellem håb og virkelighed…

 

 

Skriv et svar

