Dagen før dagen

I morgen sker det. Det store, det fantastiske, som hele verden må have ventet på i åndeløs spænding og længsel…

 

Det er naturligvis de Fantastiske Fire, jeg taler om! I morgen skal det ske, at min lille babypige, det lille pigebarn, som har invaderet sjæle og hjerter i mangfoldighed, fylder 4 store år. Vi glæder os selvsagt.

Jeg, for min del, fatter det bare slet ikke. Jeg har jo lige stået med en stor mave med et ønskebarn indeni. Jeg vraltede jo lige for et øjeblik siden, i ly af nattens mørke, med veer over på Riget, for derefter at sætte det smukkeste, tykkeste, dejligste pigebarn i verden i undersøgelsesrummet… For fire år siden, altså. Det forstår jeg faktisk ikke helt. Men på den anden side kan jeg konstatere, at jeg lige i dette øjeblik har et pigebarn i øret, som på ingen måde helmer i sit foretagende, nemlig at få opmærksomheden lige nu! Jeg tvivler ikke et sekund på, at det storsnakkende tøsebarn ved siden af må være omtrent fire! Hun må have øvet sig siden hun så dagens lys…

Jeg vil gå videre i dagens tekst. Der er jo en og anden ting, som skal ordnes, gøres, pakkes ind, inden sådan en stor begivenhed kan søsættes…

One Comment on “Dagen før dagen”

  1. Sommerstedet siger:

    Vi kan ikke hurtig nok få det sagt: morfar og mormor kommer, når søsætningen har fundet sted og mandskabet trænger til nogle nye udfordringer. Kæmpestort før-tillykke fra os!!


Skriv et svar

