Hvis blot jeg kunne sove…

Hvis blot jeg kunne sove

så lå jeg ikke her

så sad jeg til koncert med Chopin på klaver

og jeg rejste i karet igennem Norge

Det gjorde jeg

hvis blot jeg kunne sove

Hvis blot jeg kunne sove

så var jeg astronaut

så spiste jeg galakser

mens jeg råbte twist and shout

og jeg overtrådte alle tyngdelove

Det gjorde jeg

hvis blot jeg kunne sove

Hvis blot jeg kunne sove

så sad jeg på café

du trådte ind ad døren

og vi delte en kop te

og så løb vi hjem og gjorde alt det sjove

Det gjorde vi

hvis blot jeg kunne sove

Hvis blot jeg kunne sove

så var der ingen krig

og alle folk de levede

i fred og harmoni

og robotterne de gjorde alt det grove

Det gjorde de

hvis blot jeg kunne sove

Tekst: Tobias Trier

 

– der er åbenbart andre end mig, der ikke kan sove. Det er da altid noget…

 

Jeg føler mig simpelthen så idiotisk, når jeg ligger der og kukker i et stille og tomt hus, med timerne foran mig, netop til at sove i. Med ømme kæber, fordi jeg tror, at hvis jeg virkelig anstrenger mig, så falder jeg nok i søvn. Med plirrende øjne, som slet ikke har antydningen af den skovlfuld grus, der var ved at tage livet af mig klokken halvfem i morges. Så er det faktisk rart, at man kan finde en cd på hylden, som kan synge den helt rigtige sang!

One Comment on “Hvis blot jeg kunne sove…”

  1. Elskebeth siger:

    jeg synes jo nok, jeg kendte ordene – de sang sig nærmest, da jeg læste dem. Jeg håber, du og søvnen finder hinanden på et godt tidspunkt…
    Glædeligt forår!


Skriv et svar

