Når katten er ude…

 

 

…skal man vare sig, hvis man er mus i mit hus! For nu er jeg bevæbnet med fælder og uendelig tålmodighed, og selvom nogen kunne finde ud af at snuppe pølsen uden at klemme næsen i nat, skal man ikke tro, at jeg ikke kan komme op med flere tricks! Således blev fælderne udstyret med tørret abrikos med metaltråd rundt om, og knapt havde jeg lukket skabslågen, før noget sagde S M Æ K! Og dér ligger den, og den får lov at blive liggende, til farmanden kommer hjem, for nok er jeg en vældig jæger, men man skal også kende sine grænser. Jeg rører IKKE ved den!

2 kommentarer on “Når katten er ude…”

  1. Elskebeth siger:

    Øj, Ida. Du er så bare fuldstændig for sej. Jeg ville ønske jeg kunne de ting du kan! Jeg er vist bedst til at stå på en stol og hyle… Til gengæld har jeg strikket et meget stort sjal og nu er jeg tilbage på den hvide eng… Jeg strikker med hjertet oppe i halsen, for jeg er lidt bange for, at den bliver for lille – på den anden side skal den jo heller ikke være for stor. Jeg tænker på dig!

  2. frovin siger:

    Den er næsten lidt sød.
    Næsten.

    God vinterferie!


Skriv et svar

